Vršac: Aerodrom čeka proširenje piste

Vršački aerodrom, koji je deo Pilotske akademije SMATSA, već 11 godina je otvoren za međunarodne letove, ali još nije postao komercijalan, poput beogradskog "Nikole Tesle" i niškog "Konstantina Velikog".
Vršac: Aerodrom čeka proširenje piste
Foto: Pixabay
Ovde se postepeno stvaraju uslovi za sletanje malih putničkih aviona do 70 sedišta, kojima će u skorijoj budućnosti naplaćivati usluge korišćenja aerodroma, što trenutno nije slučaj, pišu Novosti.
 
Direktor akademije Mirko Vranić podseća da je SMATSA za sedam godina, koliko je vlasnik aerodroma i akademije, uložila nekoliko miliona evra u njihovu modernizaciju. Najpre su oko aerodromskog prostora postavili oko 10 kilometara žičane ograde, a potom su obe betonske piste opremili najsavremenijom telekomunikacionom i svetlosnom signalizacijom, kako bi omogućili i noćno poletanje i sletanje. Modernizovani su i toranj i oprema kontrole letenja, koja funkcioniše u sklopu aerodroma.
 
"Ostalo je da se glavna pista, koja je dugačka 1.000 metara, produži za 400 i proširi za pet metara, kao i da se stave dva sloja asfalta, kako bi se stekli uslovi da tu sleću avioni teži od 5.700 kilograma, kolika je trenutna nosivost piste. Već smo uspeli da obezbedimo deo zemljišta, koje je ranijim projektima predviđeno za tu namenu, tako da ćemo u narednom periodu, uz podršku grada Vršca i države, koja je zainteresovana za ovaj poduhvat, na sopstvenom zemljištu realizovati tu vrednu investiciju", navodi Vranić.
 
Međunarodni letovi se, zasada, izvode samo "na prijavu". Usluge korišćenja aerodroma se ne naplaćuju, jer ova vazdušna luka nije registrovana za to.
 
"Ko želi da sleti na naš aerodrom, treba samo da se najavi. Ukoliko je taj let za naše potrebe, dajemo saglasnost za sletanje. Sve je besplatno", ukazuje Vranić.
 
Samim tim, i malogranični prelaz na aerodromu radi po potrebi, pa pogranična policija i radnici carine dolaze samo kada ima najavljenih letova.
 
"Prošle godine je na naš aerodrom sleteo helikopter sa Italijanima, koji su došli u Srbiju da obiđu svoje fabrike. Sleteli su kod nas, obišli pogon u Vršcu, pa helikopterom otišli do Sombora, gde imaju drugi pogon, da bi se, potom, vratili u Vršac, kako bi odavde izašli iz zemlje. Takve posete su dobrodošle i gradu i aerodromu, jer predstavljaju dodatni izvor prihoda, a doprinose i popularizaciji Vršca i same Pilotske akademije", kaže Mirko Vranić.
  • @ Lazar

    23.11.2017 10:30
    Ečka
    Nije. Zrenjanin je potpuno zabačeno mesto sa stanovišta severa i zapada Bačke ili Srema. Centralni vojvođanski aerodrom mora da bude kod Novog Sada - ne zbog centralizacije Vojvodine, nego zbog geografije.

    Slično kao Vršački, mogao bi somborski aerodrom da se sredi... On bar ne bi imao konkurenciju kao što ima vršački (Temišvar)
  • Lazar

    22.11.2017 21:46
    Aerodrom Ečka
    Aerodrom Ečka kod Zrenjanina ima najpovoljniji položaj u Vojvodini, a niko ga ne pominje.
  • Zivan

    22.11.2017 21:11
    Red je da Vršac, zabačen na jugoistoku Panonije, dobije aerodrom za male avione...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

SVM samostalno na lokalne izbore u Vojvodini

Savez vojvođanskih Mađara (SVM) na predstojeće lokalne izbore u vojvođanskim opštinama i gradovima izlazi samostalno kao i u prethodnih 17 godina, saopštio je predsednik SVM Balint Pastor.