Letovi niskobudžetnim kompanijama često koštaju isto, ako ne i više nego kod redovnih avioprevoznika.
Vožnja avionom po ceni od svega nekoliko evra moguća je jedino u slučajevima kada putnik više meseci unapred kupi kartu, mada ni to nije neka garancija. Osnovni problem, prema rečima Bore Kovačevića, bivšeg regionalnog direktora kompanije Jat Airways u Londonu, koji je inače magistrirao upravo na takozvanim niskobudžetnim kompanijama, jeste činjenica da kupljene karte ne mogu biti zamenjene za neki drugi datum, a uplaćeni iznos ne može biti vraćen ako putnici u poslednji momenat odustanu od putovanja. "Filozofija niskobudžetnih aviokompanije je vrlo jednostavna. Ako ne poštujete izuzetno striktna pravila koja su one napisale, bićete na gubitku", objašnjava Kovačević za "Politiku", naglašavajući da, recimo, ukoliko klijent niskotarifne kompanija izgubi bording kartu, plaća penale u iznosu od čak 115 evra.
Osim toga, upozorava Kovačević, kod niskobudžetnih kompanija ne postoje službe za pronalaženje izgubljenog prtljaga. Drugim rečima, ako dođe do nestanka kofera, avioprevoznik plaća putniku 20 dolara po kilogramu i tu se priča završava. Još jedan nedostatak Kovačević vidi i u udaljenosti aerodroma na koje sleću ove kompanije od centra grada. Na kraju, kaže, kada se saberu svi troškovi - prevoz do aerodroma, prtljag, hrana u avionu, letovi avionima niskobudžetnih kompanija nisu baš tako jeftini kako se na prvi pogled čini.
Dodatni problem je, naglašava, u to me što je jeftine karte u praksi veoma teško naći. One se inače kupuju preko Interneta, ali ako nekoliko meseci pre leta u ponudi nema najjeftinijih karata, po ceni od recimo pet funti, onda ih savim sigurno neće biti ni kasnije. Osim kada se objavi takozvani "last minute", odnosno prodaja nekoliko sati pre leta, kada je moguće kupiti kartu i za dve do tri funte.
U svakom slučaju, zaključuje Kovačević, Srbija je i dalje prilično daleko od cele ove priče, iako do Beograda lete dve niskobudžetne kompanije. One, međutim, nude cene koje su u proseku na nivou redovnih aviokompanija, ali se putnici ipak nadaju da će i posle stavljanja naše države na belu šengen listu i konačne primene sporazuma o otvorenom nebu, veća konkurencija dovesti do smanjenja cena karata.
mnogo polusitina u ovom clanku, ukratko, low cost je uvek jeftinij, JAT je uvek najgori i najskuplji. to cemo videti kad nazad puste najvece low cost kompanije da lete iz beograda i nisa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Milano planira da zabrani sladoled i picu posle ponoći, skoro 10 godina nakon što su besni poslastičari i vlasnici picerija u tom gradu stopirali sličan potez.
U zaštićenom području Nacionalnog parka Tara počela je naplata naknade za korišćenje vozila na motorni pogon, a cene su od 300 do 1.700 dinara po danu.
Kada planiramo svoja putovanja retko ko od nas pomisli na to kako lokacija koju biramo miriše. Ipak, ako želite to da uzmete u obzir objavljena je lista 10 najmirisnijih gradova Evrope.
Uprkos poskupljenju aranžmana, građani su više nego prošle godine zainteresovani za putovanja, rekao je direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Aleksandar Seničić.
Juna 1940. godine Italija je na strani Sila osovine ušla u Drugi svetski rat, a Benito Musolini naredio je izgradnju skloništa i bunkera za sebe u Vili Torlonija, svojoj rezidenciji u Rimu.
U Amsterdamu je gej bar naturista "Free Willie", u kojem se mušterije šetaje gole, igraju bilijar i druže, jedino mesto u tom holandskom gradu gde nisu u opadanju tolerancija i zadovoljstvo.
Svi korisnici crnogorskih TAG uređaja koji se registruju nesmetano mogu da prolaze kroz sve naplatne stanice u Srbiji bez zaustavljanja i da putarinu plaćaju elektronski.
Kako se ukupan promet putnika tokom praznika, ali i letnje sezone povećava, avio-kompanije se često suočavaju sa porastom potražnje, što može dovesti do otkazivanja ili kašnjenja letova.
Autoputevi su projektovani sa ciljem da omoguće brzu vožnju, u svetu postoji jedna zemlja koja vam zaista dozvoljava da bezbrižno vozite autoputem, a to je Nemačka.
Venecijanski gondolijeri ovih dana su ponovo privremeno postali ronioci kako bi iz dva kanala izvukli čak 1.500 kilograma smeća u sklopu pretposlednje sezonske akcije čišćenja otpada.
Komentari 1
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar