Otkriveni fosilni ostaci pingvina veličine čoveka

Fosilni ostaci pingvina veličine čoveka otkriveni su na Novom Zelandu, saopštio je novozelandski nacionalni muzej Te Papa, a to otkriće će promeniti razmišljanje naučnika o evoluciji ptica.
Fosil je nađen u steni za koju se procenjuje da je stara između 55 i 60 miliona godina na plaži Južnog ostrva.

Alan Tenison, istraživač i kustos novozelandskog muzeja Te Papa u Velingtonu, otkrio je prvi deo kostura 2004. godine. Međutim, izvlačenje kostiju iz stene moralo je pričekati do 2015. godine kada je postala dostupna tehnologija za to.

Na osnovu veličine kostiju naučnici procenjuju da je pingvin bio visok 165 centimetara, što je prosečna visina čoveka, i da je imao 100 kilograma. Današnji najveći pingvin, carski pingvin, visok je 110 centimetara i težak 23 kilograma.

Tenison je rekao da taj fosil ima ogromnu globalnu važnost budući da dolazi iz razdoblja nakon što su izumrli dinosaurusi i pokazuje da su džinovski pingvini bili među prvima koji su se razvili.

Nova vrsta nazvana je Kumimanu biceae - "Kumimanu" znači "čudovišna ptica" na maorskom jeziku, a "biceae" je u čast Beatrice Tenison, poznatoj kao "Bice", majci Tenisona, glavnog istraživača.

Taj projekat, u koji su bili uključeni naučnici sa Novog Zelanda i Nemačke, objavljen je u online časopisu Nature Communications.

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.