Zbog umora isključe po 10 vozača

Prema podacima MUP-a, od početka godine čak 1.300 vozača na putevima u Srbiji sankcionisano je zbog prekoračenja vremena vožnje, odnosno nekorišćenja propisanih odmora.

Prema podacima MUP-a, od početka godine čak 1.300 vozača na putevima u Srbiji sankcionisano je zbog prekoračenja vremena vožnje, odnosno nekorišćenja propisanih odmora.

Ipak, činjenica je da mnogi vozači prođu ispod radara policije jer šteluju tahografe kako bi umanjili prikazano vreme putovanja. Malo koji vozač je spreman da govori na ovu temu, uglavnom zbog straha od otkaza ili osude kolega.

- Smenu preuzimam u šest ujutru i čim počnem da vozim aktivira mi se tahograf. Ipak, prva dva sata vožnje tahograf radi u prazno, odnosno iako beleži da autobus radi ne beleži i ime vozača koji autobusom upravlja. Dakle, ja uvek vozim dva sata duže od dozvoljenog maksimuma, ali to se preko tahografa prosto ne može dokazati - priča za "Blic" vozač autobusa na međugradskim linijama. Mnogo teža su iskustva vozača na međunarodnim linijama.

- Ukoliko je polazak iz Vojvodine, autobus kreće već pre 15 sati, da bi oko 17 sati primio putnike u Beogradu. Vozači imaju obavezu da se menjaju na tri sata, ali od Beograda do mora u Grčkoj vozači prave tri, četiri pauze. Prva je u blizini Velike Plane, druga je u motelu "Predejane" ili restoranu "Džep" i jedino ona traje 45 minuta. Ostale najviše po 20 minuta, a posle prelaska granice Preševo-Tabanovce, kroz Makedoniju se vozi bez odmora - kaže sagovornik lista koji je godinama vozio međunarodne rute ka Grčkoj.

Na odredištu, šoferi putnike razvoze do apartmana, posle čega su dužni da očiste autobus pre sledeće ture. Retko koji vozač od agencije dobije priliku da spava u krevetu, već se uglavnom lomataju na sedištima autobusa ili autobuskom bunkeru predviđenom za spavanje vozača u toku vožnje, gde je zagušljivo.

- Svi problemi potiču od poslodavaca. Dešava se da ljudi preko nedelje voze u jednoj firmi, a tokom vikenda za drugog privatnika. To praktično znači da nemaju slobodan dan. Da bi se vozile ture do crnogorskog ili grčkog mora, potrebno je da voze tri vozača: potpuno je van pameti da se od "Predejana" ili "Džepa" do Beograda vozi bez pauze. Obavezno je da agencije uvedu pauzu kod, recimo, Jagodine, dakle na pola puta - kaže Ivan Miladinović, predsednik Sindikata vozača Srbije.

Načelnik Odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja Uprave saobraćajne policije Boban Milinković najavio je juče pojačanu kontrolu autobusa tokom letnje sezone.

  • 26.06.2015 17:48
    Iskustvo sa putovanja.
    Godina 2009. Vanredni polazak za Pefkohori u 21 sat iz Novog Sada. Autobus tadasnjeg prevoznika "Autobanat" iz Zrenjanina.Dok smo ostavljali prtljag i prpremali se za polazak malo sam popricao sa vozacem koji je trebao da nas vozi. Onako kao kolega sa kolegom. Primetio sam da je sam i da nema drugog vozaca. Pitao sam da li ga kolega ceka u Beogradu ili je mozda smena na Makedonskoj granici. Ostao sam zapanjen kad mi je odgovorio da nas on sam vozi do Pefkohorija.Covek oko 60 godina sa velikim iskustvom i perfektnom voznjom.Medjutim na Srpsko-Makedonskoj granici prvo problem sa dokumentacijom za autobus i posle sat vremena zastoja predjemo nasu granicu,ali dalje nemoze. Mak.carinici strajkovali.Jos 6 sati u medjugranicnom prostoru. Sve u svemu nas put je trajao 21 sat do konacnog odredista sve sa JEDNIM vozacem koji nije ni trenutka odspavao.
    Nas vozac nam je priznao da je kroz Grcku imao veliki problem sa realnoscu sto se odrazavalo na brzinu i izbegavanje nepostojecih prepreka i sl. Sve u svemu imali smo srece-Bogu hvala!
  • Peca

    26.06.2015 16:05
    Nema dzabe ni kod babe
    Mnogi bi da prave selfi sa egzoticnih destinacija za pare od regresa, ali Tito je umro, Oktoberska demokratija jos traje i sada mogu samo da se "slikaju". Jedino ti partijski zaposlenici mogu da priuste letovanje, pa bolje da se pokriju usima, a ne da krive vozace, policiju, agencije, pravosudje, hotele i koktele.
  • 26.06.2015 13:04
    sto neproverite u gradskom saobracaju u novom sadu dal ima prekoracenja vremena rada ocitajte kartice vozaca samo nemoj da se sokirate vidjenim

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija