Prvo otkriće dinosaurusa u Saudijskoj Arabiji

Švedski istraživači objavili su da su u Saudijskoj Arabiji pronašli kosti dve vrste dinosaurusa, što je prvi ovakav slučaj na Arabijskom poluostrvu.

Ovo otkriće kosi se sa dosadašnjim tvrdnjama paleontologa da je u ovom delu sveta nemoguće naći fosile dinosaurusa. Naučnici sa švedskog Univeziteta u Upsali saopštili su da je ekipa međunarodnih stručnjaka za fosile prvi put identifikovala dve vrste dinosaurusa koji su živeli na delu Bliskog istoka koji se proteže od Kuvajta do Jemena.

Iskopavanje je sprovedeno na severozapadu Saudijske Arabije, na obali Crvenog mora. Ova danas pustinjska oblast bila je u doba dinosaurusa deo afričke obale i uživala u ekvatorskoj klimi.

"Reč je o prvim dinosaurusima prepoznatljive taksonomije koji su otkriveni u ovom delu sveta", kazao je paleontolog Benjamin Kear, dodajući da je do sada na ovim prostorima pronađeno svega nekoliko delića kostiju. Pronađene kosti - repni pršljenovi i zubi, za koje se veruje da su stare oko 72 miliona godina, pripadale su titanosaurusu, biljojedu iz porodice sauropoda, koji je bio dug više od 20 metara, i abelisauridu, dvonožnom mesožderu iz porodice teropoda, dugom oko šest metara.

Egiptu vraćena ukradena statua Ramzesa II

Statua stara 3.400 godina koja prikazuje glavu Ramzesa II, vraćena je iz Švajcarske u Egipat, nakon što je ukradena i prokrijumčarena iz zemlje pre više od tri decenije.