Za pet sati do Bara?

Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar koštala bi između 200 i 300 miliona evra, a vozovi bi brzinom od 100 kilometara na sat mogli da idu tek za desetak godina.

Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar koštala bi između 200 i 300 miliona evra, a vozovi bi brzinom od 100 kilometara na sat mogli da idu tek za desetak godina.

Predstavnik italijanske kompanije Italfer, koja radi studiju o pruzi, Loran Frančozi kaže da će studija biti završena do septembra i da su dosadašnje analize pokazale da bi rekonstrucija pruge u narednih deset godina koštala između 200 i 300 miliona evra, iako su pojedini stručnjaci ranije navodili cifru od oko dve milijarde evra. Frančozi kaže da ne bi trebalo rekonstruisati celu prugu, već da treba sanirati neke njene delove kako bi prosečna brzina bila 100 kilometara na sat, umesto sadašnjih 40 kilometara. On je rekao da se odustalo od kompletne rekonstrukcije pruge, jer se pokazalo da je to preskup, a i nepotreban poduhvat.

Prema njegovim rečima, cilj je da se od Beograda do Bara železnicom putuje najviše pet sati, jer je dužina pruge 450 kilometara, i da se njom preveze sedam miliona tona robe godišnje. Studija izvodljivosti planira i povećanje obima prevoza, koji sada iznosi oko sedam miliona tona godišnje, rekao je on i napomenuo da se radi procena koliki će na pruzi biti obim saobraćaja, uključujući prevoz i robe i putnika, u 2030. godini.

On je kazao i da su dosadašnje analize pokazale da su najkritičniji delovi pruge na planinskim prevojima između Srbije i Crne Gore. Studiju izvodljivosti rekonstrukcije pruge Beograd-Bar radi italijanska firma Itajfer. Izrada studije košta milion evra, a novac je obezbedila italijanska vlada.

Frančozi je kazao i da očekuje da se novac za rekonstrukciju pruge nakon izrade studije obezbedi od međunarodnih finansijskih institucija, i dodao da za finansiranje može biti zainteresovana i italijanska vlada. Železnice Srbije su Rusiji u okviru projekata za kredit od 800 miliona dolara za infrastrukturu dostavili i projekat rekonstrukcije pruge Beograd-Bar.

  • sale

    27.04.2010 12:11
    budalastina
    kome treba put do mneeee?
    treba srusiti i ovu koja vodi tamo.
    crna gora-samo ime govori-ne donosi nista dobro.
  • MM

    20.04.2010 09:12
    Samo bih napomenula "genijalcima" da pruga ne povezuje samo Srbiju i Crnu Goru, već i sever Vojvodije sa jugozapadnom Srbijom!
  • komsija

    19.04.2010 20:47
    svaka ti je na mestu...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Da li će Novosađani slušati Beograd?

Po prvi put od 2016. godine deluje da je opozicija u Novom Sadu koliko-toliko na nogama. Nije sjajno, ali je rezultat koji bi prodrmao aktuelnu vlast bio na vidiku.