Kinezi svež vazduh uvoze iz Kanade
Kanadska start-ap kompanija "Vitality air" je svoju šansu za prodaju svežeg vazduha videla u sve većem zagađenju vazduha u Kini, te je prodaju svog proizvoda tamo započela pre dva meseca.
"Naš prvi kontingent od 500 boca svežeg vazduha je prodat u četiri dana", kaže suosnivač Mojsije Lam u telefonskom razgovoru sa britanski "Telegraph". On dodaje da je na putu za Kinu i sanduk koji sadrži preko 4.000 boca, ali ističe da je većina te isporuke već prodata unapred.
Kanister od 7,7 litara svežeg vazduha uzetog iz Nacionalnog parka "Banf" u okviru Stenovitih planina, može biti prodat za otprilike 100 jena (10 funti), što je 50 puta skuplje od flaše mineralne vode u Kini.
Većina kupaca živi u velikim gradovima na severoistoku i jugu Kine, gde su ozbiljna zagađenja vazduha maltene svakodnevnica.
Smog i zagađenje se konstantno razvijaju
Kineska agencija "Xinhua" postavila je 15. decembra fotografiju centra grada koji se skoro i ne vidi od smoga uz komentar. "Težak smog je opet pogodio Kinu, ovog puta je u pitanju Šangaj".
Ovo se dešava skoro nedelju dana nakon što je u Pekingu proglašen crveni alarm zbog nivoa zagađenja vazduha, zbog kojeg je polovini automobila u gradu zabranjena upotreba.
Međutim, Kanadska kompanija "Vitality air" nije prva koja je Kinezima prodavala svež vazduh, jer je prošle godine pekinški umetnik Liang Kegang za neverovatnih 512 funti prodavao staklenu teglu punu svežeg vazduha uzetog iz Provanse tokom njegovog poslovnog puta u Francusku. Takođe, pre dve godine milijarder Čen Guangbiao je za 0,05 funti prodavao vazduh iz manje zagađenih delova Kine.
Sa druge strane, osnivač kompanije "Vitality air" Mojsije Lam priznaje da je posao započeo kao šalu kada je sa svojim poslovnim partnerom Trojem Panketom napunio plastičnu torbu svežim vazduhom i prodao je za 50 penija na aukcijskom sajtu e-Bay. Druga torba prodata je za 105 funti, i tada su shvatili da postoji tržišna potreba za ovim proizvodom.
"Vitality air" sada prodaje flaširan svež vazduh i kiseonik po celoj Severnoj Americi, u Indiji i na Bliskom istoku. Ali Kina je i dalje njihovo najveće tržište u inostranstvu.
Kineski predstavnik kompanije, Harison Vang, kaže da su njihovi klijenti uglavnom bogate kineske žene koje vazduh kupuju za svoje porodice ili kao poklon. Ali, kako kaže, svežim vazduhom su opremljeni i starački domovi i noćni klubovi. On kaže da ga je veliki broj distributera kontaktirao kako bi započeli prodaju ovog proizvoda.
Najveći izazov "Vitality air" je da održi korak sa potražnjom, jer se svaka flaša svežeg vazduha popunjava ručno.
Komentari 1
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar