Japan dobija još brže vozove

Tačno 50 godina od kada je Japanom krenuo najbrži tamošnji voz, tada brzinom od 210 kilometara na sat, počinju radovi na Maglevu čija će brzina biti veća od 500 kilometara na sat.
Tačno 50 godina od kada je Japanom krenuo najbrži tamošnji voz, tada brzinom od 210 kilometara na sat, počinju radovi na Maglevu čija će brzina biti veća od 500 kilometara na sat.

Planirano je da voz koji pomoću "magnetne levitacije" lebdi nad "šinom", i kreće se vučen magnetnom silom, do 2045. godine krene na liniji Tokio-Osaka.

Voz bi trebalo da ide što ravnijom linijom, pa će 85 odsto trase činiti tuneli. Prvi deo "pruge", između Tokija i Nagoje trebalo bi da bude završen do 2027. godine.

Super-brzi vozovi "šikansen" (metak) u Japanu danas idu brže od 320 kilometara na sat, a pruge su napravljene po celoj površini ostrva Honšu i Kjušu. Između Tokija i Osake svakodnevno ide više od 200 takvih vozova, a njihovo ukupno godišnje kašnjenje ne prelazi 30 sekundi.

"Kada je u Japanu stavljen u upotrebu prvi brzi voz, imali smo osećaj da su teška vremena iza nas i da će se Japan promeniti na spektakularan način", kaže 73-godišnji inženjer Fumihiro Araki.

On se seća 1. oktobra 1964. godine, kada je u Tokiju pred carem Hirohitom predstavljen prvi japanski brzi voz, nazvan Hikari (Svetlost), devet dana uoči ceremonije otvaranja Olimpijskih igara u Tokiju.

Japan je u narednih nekoliko nedelja trebalo da po atrakcijama postane svetski centar broj jedan, jer je pored super-brzog voza, počelo emitovanje TV-programa u boji i to u čitav svet, napravljen prvi japanski civilni avion posle Drugog svetskog rata, a neka od velikih preduzeća, među kojima i Soni, doživljavali su do tada nezabeležen razvoj.

Zato je po svaku cenu pre početka Olimpijskih igara trebalo završiti prugu za super-brzi voz. To je podrazumevalo izgradnju 66 tunela i 96 mostova. Zadatak nije bio jednostavan, ali Japanci su tada pokazali istrajnost i odlučnost.

Stavljanje u upotrebu prvog super-brzog voza omogućilo je Japanu da postane konkurentniji, a industrija je počela sve više da se koncentriše oko Tokija, kaže analitičar Osuke Itazaki.

Pruga kojom ide super-brzi voz nije se promenila do danas, ali su sam voz i usluge koje nudi u stalnom razvoju.

  • vest

    27.09.2014 06:08
    ali u srbiji
    Srbija dobija voz.

    brzina nije bitna....
  • 24.09.2014 17:33
    U Srbiji se putuje sporo, ali smo bar opušteni i srećni!

    A sada idem da se bacim s mosta...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja