Kako nas oglašivači navedu da kupimo nešto

Bez obzira koliko mislite da reklame ne utiču na vas, oglašivači imaju brojne trikove u svom arsenalu kako bi vas naveli da uvek iznova padnete na njihove fore.
Kako nas oglašivači navedu da kupimo nešto
Foto: Pixabay
Svaka nota u reklami, svaka slika na plakatu prolazi rigorozan proces selekcije i konačni proizvod s kojim se susrećemo ima zadatak u što kraćem vremenskom roku da nas navede na kupovinu.
 
Osećate se kao deo nečeg većeg
 
"Kad ste ovde, deo ste porodice", poručuju reklame za popularni američki lanac restorana Olive Garden. Međutim, kako piše portal Grunge, naučnici kažu da je evolucijski princip identifikacije s grupom doveo do toga da čak i neke komercijalne marke smatramo identifikatorima određene grupe. Čak i ljude oko vas možete lako prepoznati po mestima gde kupuju odeću. Modno osvešteni kupovaće u velikim trgovačkim centrima i popularnim lancima prodavnica, dok oni koji žele da pokažu da su potpuno drugačiji će se odlučiti na kupovinu odeće u nekoj alternativnoj prodavnici, na buvljaku ili u prodavnici polovne odeće.
 
Reklamirate za kompanije
 
Nekad davno su oglašivači morali da zakupe oglasni prostor kako bi pokušali nešto da vam prodaju. To je značilo da su morali da plate desetinama ljudi proizvodnju i objavu, na primer, oglasa na TV-u ili radiju. Jedan članak na Biznis insajderu preporučuje oglašivačima da pronađu ljude koji su pokazali pozitivne stavove o nekim kompanijama. Zatim ih zamole da ostave pozitivnu recenziju, bilo na Facebooku, bilo na nekoj drugoj platformi. Teorija kaže da ćemo više poverovati pozitivnim stavovima naših prijatelja.
 
Ponavljanje izjave dok ne postane istina
 
Anurag Mehra, stručnjak za marketing, kaže da ponavljanje jedne te iste fraze ne dovodi nužno do toga da poverujemo svemu što nam govore. Međutim, stvaraju se asocijacije određenih fraza s nekim markama koje će nas navesti da razmislimo o njima. "Ako je sve izjednačeno, potrošač će doneti odluku na temelju zapamćene fraze", rekao je Mehra.
 
Neljudsko postaje ljudsko
 
Da li ste se ikada pitali zašto se u oglasima često koriste životinje kao maskote? Stručnjaci kažu da je to zbog antropomorfizacije, davanja ljudskih osobina neljudskim stvorenjima. Postoje tri razloga zašto takav pristup pali. Prvo, tako stvaramo određenu povezanost. Zatim, dobijemo iluziju kontrole nad nečim što ne možemo kontrolisati. Na kraju, potpuno je prirodno da mi, kao ljudi, sve posmatramo kroz ljudsku perspektivu.
 
Još malo pa nestalo
 
Navali narode, još malo pa nestalo. To je povik kog će se sećati svi koji su nekad otišli na pijacu. Da to funkcioniše pokazalo je i istraživanje na čak 200 učesnika istraživanja koje je prosuđivalo koliko je privlačan jedan taniur s keksom. Učesnike eksperimenta su podelili u četiri grupe i tražili njihovo mišljenje. Jednoj grupi prikazivali su tanjir s malo keksa, a drugoj s mnogo. Trećoj grupi su pokazivali tanjir na kojem se smanjivala količina keksa, a četvrtoj su pokazivali povećanje broja keksa na tanjiru.
 
Zanimljivo je da su učesnici rekli da im se najviše sviđa tanjir na kojem se smanjuje broj keksa.
 
Daj i dobićeš
 
Kad neka prodavnica nudi poklon uz kupovinu (plati jedan, drugi primerak dobiješ gratis), poprilično je očito da samo privlače potencijalne mušterije. Međutim, istraživanja su pokazala da čak i male stvari mogu imati znatno dejstvo. U Americi, gde je napojnica sastavni deo svakog odlaska u kafić ili restoran, osoblje na sve načine pokušava da izvuče što veći bakšiš. Pomnim proučavanjem zaključili su da su napojnice veće ako uz račun mušteriji daju i bombonu. 
 
Akcija koja nije akcija
 
Iako nas prodavci mame popustima, pa nas bombarduju popustima, ostaje činjenica da ne štedimo. Na prvi pogled možda će nam se činiti da smo odlično prošli zato što smo nešto što košta 10.000 dinara platili "samo" 2.000. Međutim, ostaje činjenica da smo ipak ostavili 2.000 dinara, a možda smo planirali da potrošimo samo 1.000. 

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Bernar Arno najbogatiji na svetu

Francuski biznismen Bernar Arno, koji ima kontrolni paket akcija u holdingu LVMH, vodećem svetskom proizvođaču luksuzne robe, nalazi se na prvom mestu na rang listi najbogatijih ljudi sveta.