Menu 021

Bez dečjeg sedišta u kolima kazna i do 120.000 dinara

Kazna za nesavesnog vozača koji bude vozio dete bez auto-sedišta, umesto sadašnjih maksimalnih 30.000 iznosiće i do 120.000 dinara.
Info 03.11.2017. | 11:15 > 11:20
Bez dečjeg sedišta u kolima kazna i do 120.000 dinara
Foto: Pixabay
Kako pišu "Novosti", to određuju izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje bi uskoro trebalo da se nađu pred poslanicima Skupštine Srbije.
 
Sedišta za najmlađe moraće da imaju odgovarajući atest, a biće obavezna za svako dete dok ne dostigne 135 centimetara visine, dok je u pojedinim evropskim zemljama propisano da ta visina bude minimalno 150 cenimetara. 
 
"Izmene Zakona predviđaju da se kazne za vožnju deteta van sedišta povećaju i da budu i do 120.000 dinara. Tu ne sme da bude nikakvog kompromisa jer su deca među najugroženijim kategorijama u saobraćaju", poručuje direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije Damih Okanović za "Novosti".
 
On navodi da je pre dve godine usvojena Strategija o bezbednosti saobraćaja Srbije koja predviđa da nijedno dete ne nastrada u saobraćaju od 2020. Međutim, prošle godine je u Srbiji u saobraćajnim nesrećama nastradalo 12 dece. Od toga osam u kolima roditelja i sva su vožena bez odgovoravajuće opreme. Situacija u 2017. godini je još gora, jer je do sada nastradalo 14 dece.
 
"Kazne su tu da nateraju roditelje kada nikakvi apeli i edukacija ne mogu da ih uvere da posvete maksimalnu pažnju prevozu svoje dece", dodaje Okanović. Važeći Zakon kaže da dete do tri godine starosti mora da se prevozi u bezbednosnom sedištu, što se u praksi pokazalo kao neodgovorajuće.
 
Prema trenutnim propisima, kazna za prevoz dece u krilu ili na prednjem sedištu bez auto-sedišta, iznosi od 15.000 do 30.000 dinara ili 30 dana zatvora, uz šest kaznenih poena i oduzimanje vozačke dozvole na najmanje tri meseca. Kazne mogu biti i veće ako je izazvana saobraćajna nezgoda.
 
Po predloženim izmenama, uz novčanu kaznu od 30.000 do 120.000 dinara, predviđena je i kazna zatvora do 30 dana, 14 kaznenih poena i osam meseci zabrane upravljanja vozilom.
 
Nacrt Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđa još nekoliko važnih izmena, o čemu možete da čitate OVDE.
Autor: Novosti
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • @ marko
    03.11.2017 19:36
    To što ti pišeš o raspadanju PVA-a na period od hiljadu godina okači mačku o rep. PVC se ne raspada, on se razlaže. Znači, baciš na livadu PVC flašu i njoj treba oko hiljadu godina da se razgradi i nestane kao da je nikada nije ni bilo. Međutim, to ne znači da ta flaša posle recimo samo pet godina ima ista svojstva kao i kada je bila nova. Šta to znači. Uzmimo na primer sediše za decu. Ono je od plastike. Znamo kako izgleda struktura plastike, molekuli i ostale triče i kučine. Sediše se pravi da može da absorbuje udarce. Udarac u telo mora negde da ode da bi telo što manje trpelo opterećenja, stres, potrese. Sa tela udarac odlazi u stolicu, materijal taj udarac absorbuje, primi na sebe. Da bi stolica primila udarac ona mora biti elastična. E sada, pod uticajem sunčevih zraka, promena temperature sa toplo na hladno i obratno, onda raznim hemijskim reakcijama tokom vremena, menja se struktura sedišta tj. plastike od koje je napravljeno. Sedište tako već kroz nekoliko godina izgubi na elastičnosti, postaje krto i lakše puca i kruni se. Ne zaboravimo da se zbog raznih zakona o zaštiti prirode svi predmeti koji su pravljeni od plastike rade tako da se proces razgradnje drastično smanjuje tj. brže se razgrađuje. To znači da ako se stolica proizvede danas i ti je sutra kupiš i koristiš, ona za recimo nekih 5-6 godina više neće biti ista tj. neće pružati mere zaštite za koje je projektovana. Zato je potreban atest. Da se ne desi da neko stavi dete u stolicu kojoj je prošao rok.
  • The
    03.11.2017 17:31
    Atest dobijate sa novim sedistem nema ko tu da se ugradjuje ako nemate para za novo kupite polovno ako nemate para za polovno onda ne zasluzujete da imate auto a ako vozite decu bez sedista ne zasluzujete ni decu i trebalo bi vas odma poslati u socialnu sluzbu da provere dali ste zdravi u vasoj glavi da podizete decu . Inace kazna bi trebala da bude mnogo veca to je jedini nacin da se urazume idioti .
  • Ja
    03.11.2017 17:18
    E pa zaista mislim da je ovo neka botovska zajednica - šta li?

    Ne mogu i NEĆU da poverujem da neko kaže da NEMA novac da kupi autosedište? Nije istina. Može da nema novac za gorivo. Niti da opravi nešto manje bitno na kolima. Može da nema za registraciju . Ali NE SME da vozi dete tako!!!

    Ponavljam ovde na 021 već treći put ako me sećanje ne vara, ponoviću još jednom!!!

    HRT je snimao roditelje kako dovoze decu u obdaništa kolima, trećina dece je bila nepropisno u kolima. Ili bez sedišta ili na prednjem, čak i u krilu. I svima je odgovor bio - pa ja SAMO tu iza ugla.

    Onda su se iznenadili da se 70% saobraćajnih nesreća desi na udaljenosti do 5 km od kuće. Ili u prevodu - tu iza ugla.

    Prestanite da mudrujete, da izmišljate toplu vodu. Odakle vam ideja da upoređujete kazne u Nemačkoj sa našima? U Nemačkoj NIKO NORMALAN neće dete da vozi tako. Niko ne telefonira u vožnji. Ne divlja se. Znam zato što sam često tamo. Molim vas da ćutite ako nemate ništa pametno da napišete !
  • Kernel
    03.11.2017 17:08
    Balkan
    Ma kakva sedišta za decu i ostale gluposti, pa neće grom u koprive, zar ne?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest