Četvrtina srednjoškolaca u Vojvodini se oseća diskriminisano
Istraživanjem je obuhvaćeno 488 učenika iz 12 srednjih škola u Vojvodini u kojima se nastava odvija na više jezika.
"Problematičan podatak je taj da trećina učenika neće nastaviti školovanje u Srbiji zbog jezičke barijere, a ovo je problem koji je prisutan već duže vreme i ništa se ne radi da bi se situacija popravila", rekao je na konferenciji za novinare autor istraživanja Oliver Muškinja.
On je rekao da 27,2 odsto ispitanika nije zadovoljno načinom predavanja Srpskog jezika za pripadnike nacionalnih manjina i da 96 odsto u svakodnevnoj komunikaciji koristi isključivo maternji jezik.
Muškinja je kao pozitivne strane istraživanja naveo da je više od 80 odsto učesnika navelo da im ne smeta što idu u školu sa učenicima drugačije nacionalnosti, da se oko 70 odsto oseća prihvaćenim u društvu, a više od 60 odsto smatra da treba sankcionisati učenike koji pokazuju diskriminatorske stavove.
"Postoje i zabrinjavajući podaci koji govore o tome da 20 odsto smatra da bi bilo bolje da postoje odvojene škole za učenike različite nacionalnosti, 28,5 odsto ispitanih se na odmorima i vanškolskim aktivnostima ne druži sa pripadnicima druge nacionalnosti, a više od osam odsto iskazuje agresivno ponašanje prema njima", rekao je Muškinja.
Autor izveštaja Pavel Domonji rekao je da istraživanje registruje socijalnu distancu zato što mladi ljudi ne znaju jezike svojih sugrađana, jer nemaju podsticaja da ih uče, programi za učenje srpskog jezika su loši i nema mogućnosti za učenje jezika društvene sredine.
"Mladi ljudi moraju da znaju da je poznavanje jezika njihov interes ako žele da imaju jednake šanse. Da li je višejezičnost uvod u segregaciju i zašto nema javne podrške uvođenju jezika društvene sredine je pitanje za Ministarstvo prosvete", rekao je Domonji.
Istraživanje "Vojvođanski učenici o diskriminaciji" Pokrajinski ombudsman je sproveo krajem 2011. godine sa ciljem da se prikupe relevantni podaci o tome kako učenici shvataju diskriminaciju, naročito onu na nacionalnoj osnovi.
Komentari 5
opet ja
ali tek onda cemo imati pravo stanje stvari
da vidimo kako se osecaj diskriminisanosti menja sa uzrastom, obrazovanjem, zaposlenjem,...
i apsolutno podrzavam zapazanje :
Mark Tven je rekao:"Postoje tri vrste laži - mala laž, velika laž i statistička laž".
uz modifikaciju
mala laz
velika laz
matematicka statistika
reprezentativni uzorak se bira po poterbi istrazivanja i zeljenih rezultata kao sam test kojim ce se oboriti ili dokazati odredjena hipoteza
ima ovde i obrazovanih i upucenih u temu da mi nam neko tek tako prodao istrazivanje
koje srednje skole su obuhvacene
novosadske gimnazije nisu sigurno, tj bar jedna nije
dakle koliko je uzorak reprezentativan
kako su birani djaci
...
bla bla bla
pausalno izvedeno i zakljuceno
...
Sta to pokusavate da nam prodate?!
Duchess of Shangay
EH VOJVODINO! STA SI DOCEKALA ?
onda sledeći korak posle 2-3 godine studija tj posle 2-3 godine ko je još na birou a ko radi
pa posle diplomiranja ko gde sedi na birou ili u fotelji...
da vidimo onda strukturu grupa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar