Kasno "fića" u Rusiju stiže

Srpskog "fiću" čeka nevreme čak i ako Savet Evroazijske ekonomske komisije do kraja maja ili u prvoj polovini juna donese pozitivnu odluku kojom bi počela procedura za bescarinski uvoz vozila iz Kragujevca, pišu Novosti.
Srpskog "fiću" čeka nevreme čak i ako Savet Evroazijske ekonomske komisije do kraja maja ili u prvoj polovini juna donese pozitivnu odluku kojom bi počela procedura za bescarinski uvoz vozila iz Kragujevca, pišu Novosti.

Ruski dileri stavljaju hladne obloge na čelo jer se uvoz automobila u Rusiju u prvom kvartalu ove godine smanjio drastično, čak za 45,4 odsto u odnosu na lanjiski period.

U prva tri meseca u Rusiju je uvezeno 87.000 automobila. Najviše se uvozi japanskih automobila "tojota" - 24.000, što je za 1,6 odsto više nego lane. Na drugom mestu je korejski "hjundai", kojeg je uvezeno 11.000, što je 31 odsto manje nego lane. Uvoz prestižnog i u Rusiji vrlo popularnog "mercedesa" pao je 12 procenata, pa je u tri meseca uvezeno 9.600 tih nemačkih automobila. "Micubišija" je uvezeno 6.300, što je 40 odsto manje nego prošle godine.

Dileri automobila u Rusiji objašnjavaju da je jedino stabilan rast onih najskupljih automobila. Tako je uvoz "leksusa" porastao 63 odsto. U prvom kvartalu "leksusa" je uvezeno 7.200 komada.

Što se tiče srpskog "fijata", postoji obostrano dobra volja, ali eksperti sa kojima je razgovarao dopisnik "Novosti" kažu da niko ne može da garantuje značajniju prodaju. Ugledni stručnjak za prodaju automobila, magistar Miroslav Vučković, koji više od 15 godina vodi programe prodaje u najpoznatijim moskovskim dilerskim kompanijama, kaže da postoje najmanje tri problema zbog kojeg prodaja "šumadinca" u Rusiji neće biti nimalo laka.

"Glavni problem "fijata" je što su Italijani već imali tri pokušaja u Rusiji i razočarali su jedan broj dilera. Nije tajna da su postojali problemi sa servisiranjem i rezervnim delovima. Drugi problem je što je pala potražnja za "lakim" vozilima", i treći problem je što su prošle godine, kad je naglo padala rublja u odnosu na dolar i evro, jedan broj Rusa ušteđevinu uložio u kupovinu novog automobila pa su im računi otanjili", objašnjava Miroslav Vučković.

Najavljeni dolazak premijera Vučića u drugoj polovini juna u Moskvu sigurno će uticati da se ubrza papirologija, ali nije realno očekivati da njegova želja da pomogne može da zameni i marketinški program da se kupci upoznaju sa prednostima "šumadinca". Vučković dobronamerno upozorava da su "Fijatovi" konkurenti smanjili cene, tako da carinske olakšice "šumadincu" nisu više velika prednost.

Prodaja "fijata" u Rusiji je veoma mala. U ukupnoj prodaji u 2014. "fijat" je učestvovao sa manje od jedan odsto. Zasada se u Rusiji model "fijata" koji se proizvodi u Srbiji može samo individualno naručiti da stigne iz Evrope.

"U klasi automobila u kojoj je "šumadinac", u bližoj budućnosti će mu biti veliki konkurenti Kinezi. Oni nude Rusima da izgrade fabriku po principu kooperacije. Kinezi hoće da iskorste šansu što zapadne kompanije zatvaraju svoje fabrike u Rusiji i taj prazan prostor hoće da zauzmu. Sada je pitanje može li uopšte "Fijat" da konkuriše uslovima koje nude Kinezi", objašnjava Vučković.

Rusi će sigurno insistirati na reciprocitetu bescarinske kvote. Zasada je interes za to pokazala samo grupa GAZ koja ima nekoliko fabrika širom Rusije. Najverovatnije da će kod nas biti najveće interesovanje za njihove "kombije", koji se prodaju pod nazivom "gazela". GAZ proizvodi i prodaje i lakše teretne automobile koje zbog privlačne cene kupuju i privatnici. Osim toga, grupa GAZ pravi i autobuse.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet