I tuneli dobijaju upravnike

U nacrtu Zakona o putevima predloženo je da se uvedu upravnici tunela u Srbiji.

"Novosti" pišu da je ovo novina i da je javnost o tome saznala iz javne rasprave koja je počela pre nekoliko dana, a upravnici bi bili angažovani u tunelima dužim od 500 metara, kakvi su gotovo svi na deonicama duž koridora. Dužnost upravnika biće da omogući izradu projekta mapiranja rizika, kojim će se utvrditi svi faktori koji utiču na bezbednost saobraćaja u tunelu. Način upravljanja tunelom propisuje Ministarstvo saobraćaja, a stručnjake za tunele će angažovati upravljač, odnosno JP "Putevi Srbije".

- U novom zakonu o putevima se uvodi upravnik tunela za tunele duže od pola kilometra i to jeste novina u odnosu na dosadašnju praksu. U poslednje vreme je izgrađen znatan broj dugačkih tunela, tako da je resorno ministarstvo unapredilo dosadašnji zakon. Upravnik tunela imenuje savetnika za bezbednost u tunelima i oni usklađuju delovanje sa subjektima sistema zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama. Takođe, učestvuju i u procesu projektovanja tako što definišu bezbednosne zahteve u tunelu - kaže Dragana Rupar, projektant u Saobraćajnom institutu CIP.  

Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da je važno da postoji neko ko je odgovoran za sve promene na ovim objektima.

- Može se desiti da se zbog saobraćajne nezgode ošteti ventilacija ili SOS telefoni, a da to niko ne primeti, što bi moglo da prouzrokuje dodatne probleme. Svako oštećenje može dovesti do nove nesreće. Zbog svoje dužine, tuneli preko 500 metara su specifični i projektuju se drugačije. Moraju imati posebnu podlogu koja nije asfaltna, jer je ona brže zapaljiva. Moraju imati prolaz kojim se vozila izvlače iz tunela, kao i posebne uslove za prolazak vozila hitnih službi - priča Božović za "Novosti".

Na Koridoru 10 se gradi najduži tunel u Srbiji, Manajle, od 1.808 metara. I drugi tunel na južnom kraku, Predejane, zbog dužine od 1.085 metara, dobiće svog upravnika. U tu grupu se svrstavaju i dva tunela na istočnom kraku, Bancarevo sa 705 metara i Progon, koji je za sto metara duži od kilometra.

Od tunela koji su pušteni u saobraćaj najsavremeniji kontrolni centar ima tunel Šarani, koji je sa 885 metara najduži na Koridoru 11. Iz njega se pomoću moderne opreme nadzire saobraćaj na celoj deonici od Ljiga do Preljine.

  • AleVa

    22.09.2017 19:57
    Samo se vi sprdajte. Ovo je težak i odgovoran posao. I svaki upravnik treba da ima zamenika upravnika, pomoćnika upravnika, savetnika upravnika, vozača, sekretaricu i kafe kuvaricu ...
  • Debil

    22.09.2017 16:07
    Psihijatrija
    Hahahahahahahahahahahahahaha.......
  • LALA

    22.09.2017 16:02
    "I tuneli dobijaju upravnike"

    Bilo bi bolje da dobijemo jednog upravnika koji ce uraditi hard reset ove debilne drzave.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Nedelja ponosa u Beogradu od 2. do 8. septembra

Nedelja ponosa u Beogradu biće održana od 2. do 8. septembra, a program će obuhvatiti 30 događaja fokusiranih na nekoliko segmenata - prajd umetnost, pozorište, poezija i drag umetnost.