Otkrivene planete na kojima je moguć život

Astronomi su otkrili osam planeta koje su udaljene od svojih zvezda taman onoliko koliko je dovoljno da se razvije život na njima.

Među novootkrivenim planetama postoje dve koje su vrlo slične Zemlji, njihova sličnost je veća od svih ranije otkrivenih planeta koje podsećaju na našu. One oko svojih zvezda orbitiraju u takozvanoj "Zlatokosinoj zoni" u kojoj su uslovi povoljni za postojanje vode, samim tim i života.

"Na površinama većine ovih planeta najverovatnije su stene, slično kao i na Zemlji", rekao je astronom Giljermo Tores.

Tores i njegove kolege su otkrili planetu analizirajući podatke sakupljene na Nasinom teleskopu Kepler. Planete kruže oko zvezda koje su manje i hladnije od našeg sunca.

Jedna planeta je nazvana Kepler 438b i malo je veća od Zemlje, a udaljena je od nas 470 svetlosnih godina. Druga planeta je dobila ime Kepler 442b i za jednu trećinu je veća od Zemlje.

"Nismo sigurni da li su ove planete naseljive, ali sigurno znamo da su najozbiljniji kandidati za to", rekao je Toresov kolega Dejvid Kiping.

• komsha

08.01.2015 08:36
    zamisli...
    planeta bez religija i crkve...
  • Veliki inkvizitor

08.01.2015 08:07
    Nekromanseri iz jednog drugog horora...
    E super! Imaćemo gde da odemo kad upropastimo Zemlju totalno... Pa ćemo i tu novu planetu da upropastimo! I tako redom... Postaćemo poznati kao "kosači svemira"...

Egiptu vraćena ukradena statua Ramzesa II

Statua stara 3.400 godina koja prikazuje glavu Ramzesa II, vraćena je iz Švajcarske u Egipat, nakon što je ukradena i prokrijumčarena iz zemlje pre više od tri decenije.

Mesec će dobiti svoju vremensku zonu

Bela kuća objavila je memorandum u kojem traži od američke svemirske agencije NASA da uspostavi novi standard za lunarne vremenske prilike do 2026. godine.