Biciklisti neće svetleće prsluke
Kako za 021 objašnjava predsednik "Novosadske biciklističke inicijative" Marko Trifković, spomenuta obaveza predviđena predlogom Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima nije adekvatan način za poboljšanje bezbednosti biciklista, naprotiv, dodatno će ih pretvoriti u žrtve. On ukazuje na to da nadležni ne pokazuju volju da reše ono što jeste problem biciklista.
"Mi smo skretali pažnju na to da su biciklisti neosvetljeni uveče i da treba na to reagovati. Druga stvar je da treba uticati na vozače, da obraćaju pažnju pošto najveći broj i u dnevnim uslovima kada su biciklisti potpuno uočljivi, ili vozi rizično ili ne obraća pažnju, tako da ih to dovodi do rizika", navodi on za naš portal.
Kako dodaje, takva obaveza se ne primenjuje skoro nigde u Evropi. "Aktuelne studije koje se bave ovom temom osporavaju opravdanost ovakve mere: na ovaj način dodatno se okrivljuju žrtve umesto da se problem rešava. Prema tvrdnjama biciklista, tamo gde i ovakve prakse postoje, teži se njihovom ukidanju.
"Zabrinjavajuća je praksa što se zakoni i dopune zakona donose bez konsultacija sa zainteresovanim stranama, te skrećemo pažnju na ovakav vid nedemokratske prakse i zahtevamo od institucija da se ubuduće ne ignoriše reprezentativna javnost. Problemi sa kojima smo se do sada susretali su zatvorenost procesa formiranja saobraćajne politike, loša i sporadična komunikacija, kao i problem identifikacije ko su uopšte ličnosti koje odlučuju o saobraćajnoj politici u Srbiji", navodi se u saopštenju biciklista.
Biciklistička zajednica se protivi ovakvom predlogu, a tu spadaju: Udruženje Ciklo svet Srbija, Inicijativa Beociklizacija, Udruženje Bajsologija, Udruženje Ulice za bicikliste, Novosadska biciklistička inicijativa, Niška saobraćajna unija, Vozi ulice, a podrška stiže i od inicijativa iz regiona, kao i iz Brisela od Evropske biciklističke federacije. (Suzana Stojićević)
Komentari 74
Pera
Verujem da ce ovo povecati bezbednost jer ce automobili sa reflektujucom zastavom biti uocljiviji.
Znalac
@crta - ajde boga ti. gledam ih redovno, neki imaju prsluke, većina nema svetla. nego reci mi i ti, koliko si ti kilometara prešao van grada biciklom, noću, pa znaš kako vozači generalno tretiraju bicikliste noću? ma ajde, pa i danju? ja znam, imam kilometre iza sebe koji svi redom potvrđuju da ovo što se predlaže nema veze sa životom, zato se samo ti fokusiraj na svoje ćoše grada gde god to bilo
alxxl
gro automobila na ulicama su uvozna, a uvozni automobil je gotovo 100% havarisano vozilo (iako možda vlasnici to ni ne znaju). kod njih 90% je pomeren levi ili desni far baš tako, da zaslepljuje vozača koji dolazi u susret, iako koristi kratko svetlo.
druga stvar su vozila koji su u upotrebi kao teretno vozilo - video sam stojadina koji nosi betonsko gvožđe, fert gredice u gepeku. a svetlo- u nebesa. nikome ne pada na pamet, da je to opasno, čak se raduju "joooj, kako ja sada dobro vidim...". a ne možete ni zamisliti, za šta sve ljudi u suštini koriste obične automobile. da ne spominjem kineska ili samougrađena specijalna svetla.
treća stvar su svetleći predmeti: npr. lampe sportskih terena na nasipu kod kamenjara, veliki displeji npr. kod merkatora, ali ima ih na sve strane... isto tako i slabo osvetljene površine puta (futoški put) gde je ogroman kontrast između osvetljenih površina i onih u senci - tamo ni sam bog ne bi primetio nikoga.
znači: mi svi grešimo, ali avaj- znate šta? umesto da se mi držimo zakona, pravila i pošteno se ponašamo, nek ti se obuci ko klovn, i onda ćeš (možda) biti malkice sigurniji, a ako te pregazim... pazi se.
i naravno, još jednom: bicikliste treba naterati da imaju svetla, da budu vidljivi, sve po zakonu. ali ne treba da pravimo šarade, samo zato što mi grešimo i što smo licemeri, nego zato, što je to ljudski i normalno.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar