Menu 021

Hrana od koje ćete biti još gladniji

Hrana nam služi da utolimo glad i budemo siti, ali neke namirnice rade baš suprotno – čine nas još gladnijima.
Život 21.04.2016. | 09:29 > 09:46

Donosimo sedam namirnica koje bi svi trebalo da izbegavaju ili barem jedu ređe jer one samo pospešuju apetit i tako podstiču gojenje.

Saznajte kojih je to sedam namirnica koje ne suzbijaju glad i ne čine nas sitima nego baš suprotno – čine nas još gladnijima čak i kada nam je želudac pun.

1. Beli hleb

Belom hlebu u procesu rafinisanja oduzeta je spoljašnja ljuska (mekinje) zbog čega nas on ne čini sitim poput hleba od celih žitarica koji je bogat vlaknima. Beli hleb povećava nivo insulina u telu. Španska studija koja je pratila prehrambene navike i telesnu težinu više od 9.000 ljudi ustanovila je da su ispitanici koji su jeli dve ili više porcija belog hleba na dan imali 40 odsto veće šanse da će se znatno ugoje tokom pet godina u poređenju s ispitanicima koji su jeli manje belog hleba.

2. Sokovi

Kupovni voćni sokovi sadrže sav šećer iz voćke, ali nimalo vlakana iz pulpe ili kože voćke. To znači da čaša soka može brzinski znatno povisiti nivo šećera u krvi, a onda je opet naglo spustiti zbog čega ćete osećati glad. Zbog toga će puno bolja zamena kupovnom soku biti smuti napravljen od svežeg voća kojem možete dodati malo proteinskog praha ili maslaca od kikirikija što će pomoći u održavanju nivoa šećera u krvi i učiniti vas sitijima.

3. Slane grickalice

Postoji razlog zašto nakon kesice čipsa žudite za nečim slatkim. Čips, smoki, perece i ostale slane grickalice su najjednostavniji ugljeni hidrati lišeni gotovo svake hranjive vrednosti i podstiču brzo podizanje i još brže spuštanje insulina. A s obzirom na to da naši receptori ukusa i mozak brzinsko dobijanje energije povezuju sa slatkom hranom, onda je očekivano da ćete nakon slane grickalice imati želju za nečim slatkim. Dalje, zbog fenomena poznatog kao osetno specifična sitost, nakon kesice čipsa možete osećati kao da vam je pun samo 'želudac za slano'. 'Želudac za slatko' može vam i dalje biti prazan.

4. Brza hrana

Gotovo svaki sastojak brze hrane ima nameru da vas učini gladnijima kako biste pojeli što više. Na primer, trans-masne kiseline mogu izazvati upalu u crevima koja može umanjiti sposobnost tela da proizvodi neurotransmitere koji kontrolišu apetit poput dopamina i serotonina. Osim toga, brza hrana puna je soli zbog koje se možemo osećati dehidrirano. A osećaj žeđi lako je zameniti s osećajem gladi te vrlo često umesto tečnosti uzmemo još hrane.

5. Alkohol

Studija je pokazala da se nakon tri alkoholna pića nivo leptina, hormona koji suzbija glad i pruža osećaj sitosti, može smanjiti za čak 30 odsto. Alkohol takođe može iscrpeti zalihe ugljenih hidrata u telu zbog čega nakon njegovog konzumiranja imamo potrebu da nadoknadimo te izgubljene ugljene hidrate.

6. Bela testenina

S belom testeninom isti je problem kao i s belim hljebom, ali testenina je specifična jer većina nas redovno jede previše bele testenine. Porcija testenine ne bi smela biti veća od veličine dlana, a kada u organizam unesete previše jednostavnih ugljenih hidrata to deluje vrlo nepovoljno na gušteraču koja se bori s prevelikom količinom šećera što na kraju rezultira ponovnim osećajem gladi. Obratite pažnju i na to s čime prelivate testeninu: ako koristite kupovni umak onda u organizam unosite još više šećera koji pojačava osećaj gladi.

7. Pica

Može li iko pojesti samo jedan komad pice? Pica nas mami da pojedemo još i još jer sadrži kombinaciju testa od belog brašna, hidrogeniziovanih ulja, rafinisanih sireva i konzervansa koja može poremetiti nivo šećera, proizvodnju hormona odgovornih za osećaj sitosti i rad delova mozga koji regulišu osećaj gladi. Ako pravite kod kuće picu s testom od brašna od celog zrna, stavite na nju krto meso, puno povrća i mrvicu sira, i dobićete obrok bogat vlaknima i belančevinama posle kog nećete već nakon sat vremena opet biti gladni.

Autor: 021

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Pekar
    21.04.2016 10:32
    Hrana je najbitnija za nase zdravlje tako da morate paziti sta jebete.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest