Istraživanja: Ovo je hrana koju generacija Z odbija da jede - deset namirnica preti "izumiranje na meniju"

Od odbijanja interakcije sa konobarima do "tihog odustajanja", Generacija Z je već stekla reputaciju zbog svojih, blago rečeno, specifičnih navika.
Istraživanja: Ovo je hrana koju generacija Z odbija da jede - deset namirnica preti "izumiranje na meniju"
Foto: Pixabay
Sada se, međutim, ova demografska grupa ističe i po izboru hrane, koji preti da izbriše neka tradicionalna jela sa menija, prenosi Net.hr.
 
Nova studija je otkrila listu od deset namirnica koje su na ivici "izumiranja" isključivo zato što mladi rođeni između 1997. i 2012. godine jednostavno odbijaju da ih jedu.
Na samom vrhu liste namirnica koje Generacija Z prezire je džigerica.
 
Prema istraživanju sprovedenom među 2.000 odraslih Britanaca, više od trećine pripadnika ove generacije okreće glavu na samu pomisao na konzumiranje ove namirnice. Odmah zatim sledi plavi sir, koji odbija skoro trećina mladih, dok su slane inćune nepoželjne za 30 odsto mladih.
 
Lista se nastavlja drugim, nekada popularnim, namirnicama. Krvavice izbegava 29 odsto generacije Z, škampe 26 odsto, a pačje meso 25 odsto.
Zanimljivo je da se na listi odbačenih namirnica nalaze i one koje su popularne u nekim kuhinjama sveta – tofu, pečurke i masline odbija oko 23 odsto mladih. Iznenađujuće, čak 21 odsto njih ne želi ni da proba biljne alternative siru, što ukazuje na složenost njihovih izbora u ishrani koji nisu nužno vođeni isključivo veganstvom.
 
"Britanci tvrde da rado prihvataju kulinarske trendove i globalne ukuse, ali mogu biti izuzetno puni predrasuda prema određenim namirnicama, a to je jedna od najvećih prepreka otkriću", komentarisao je poznati TV ugostitelj Fred Sirieiks, koji je naručio istraživanje u ime brenda Boursin, koje je sprovedeno u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Druga, sveobuhvatnija studija kompanije YouGov rangirala je pretnju tradicionalnoj britanskoj hrani, kreirajući kategorije od "najmanje zabrinjavajuće" do "kritično ugroženo". Najgora kategorija uključuje škembiće, jegulju i iznutrice - hranu koju mladi ljudi ne samo da ne jedu, već je dve trećine svih Britanaca ne bi ni probalo.
 
Međutim, upravo kod hrane poput džigerice, generacijski jaz je najvidljiviji. Dok je 69 odsto ljudi starijih od 65 godina nedavno jelo džigericu, samo 29 odsto mladih starosti od 18 do 24 godine je to učinilo. Slična je situacija sa govedinom u salamuri i sardinama.
 
Čini se da će ova hrana nestati zajedno sa generacijama koje su je volele. Stručnjaci predviđaju da će neka tradicionalna jela, poput velškog "tatws pum munud" (krompir za pet minuta) ili čak i kultne pastirske pite, nestati sa menija do 2027. godine.
 
Iako generacija Z izgleda masovno odbacuje tradicionalnu hranu, slika je složenija. Istraživanja pokazuju da su ovi mladi potrošači izuzetno zdravstveno svesni. Više ih zanima sadržaj proteina u hrani nego količina soli, šećera ili masti.
 
Paradoksalno, uprkos njihovoj odbojnosti prema nekim vrstama mesa i iznutrica, čak 99 odsto onih mlađih od 28 godina kupuje meso, ribu i živinu, a 98 odsto kupuje kravlje mleko.
 
Ključni faktor koji oblikuje njihove odluke su društvene mreže. Prema podacima, 55 odsto generacije Z koristi Tiktok kao izvor informacija o hrani, što je znatno više nego kod opšte populacije. Trendovi koji se tamo pojavljuju, često povezani sa "zdravom ishranom", postaju ambiciozni. Istovremeno, raste svest o netolerancijama na hranu, što mlađe generacije čini pažljivijim pri izboru.
 
Podaci Statiste pokazuju da više od polovine ispitanika generacije Z planira da prestane da jede meso ili ga već ne jede, naginjući se fleksitarijanskoj i vegetarijanskoj ishrani.
 
Ova generacija, koja će činiti značajan deo potrošačke moći do 2030. godine, takođe je otvorenija za nove tehnologije kao što je meso uzgajano u laboratoriji, dok okreću leđa iznutricama. Njihovi izbori, vođeni mešavinom zdravstvene svesti, digitalnih trendova i etičkih razmatranja, neizbežno će preoblikovati prehrambenu industriju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Е

    17.08.2025 15:26
    Е
    Човек када има могућности он онда бира и измишља. Када се суочи са не могућностима и страхом од глади онда буквално све једе како би преживео.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Hrana i piće

Nemačka našla hepatitis A u voću iz Srbije

Nemačka je izdala upozorenje da je pronašla viruse hepatitisa A u zamrznutom voću iz Srbije, objavljeno je na sajtu evropskog sistema za brzo uzbunjivanje i obaveštavanje o hrani (RASFF).