Mesec se konstantno menja

Mesec je izložen tolikom pljusku svemirskog stenja da njegova površina potpuno promeni svakih 81.000 godina, zaključili su naučnici na osnovu podataka NASA.

Promene, koje zahvataju prva dva centimetra Mesečeve površine, događaju se sto puta češće nego što su naučnici mislili ranije. U studiji se navodi da asteroidi i komete koji padaju na Zemljin prirodni satelit u proseku godišnje stvaraju 180 novih kratera prečnika najmanje deset metara.

Otkrića koja su objavljena u časopisu Nature, plod su fotografija koje je napravila NASA-ina letelica, koja mapira Mesec od 2009. godine.

Uspoređujući fotografije istih područja u redovnim intervalima, grupa naučnika predvođena Emersonom Spejerom sa Univerziteta u Arizoni mogla je da izbroji nove kratere i istražiti Mesečevu površinu.

"Detektovali smo 33 odsto više kratera s prečnikom većim od 10 metara", rekao je Spejer. Naučnici su primerili i hiljade manjih poremećaja površine koje opisuju kao "ožiljke" manjih udara, onih koji ne stvaraju kratere.

I Zemlju svakodnevno zasipa kiša asteroida i meteora, ali je naša planeta zaštićen gustom atmosferom. Čak bi i svemirska stena prečnika 25 metara izgorela i raspala se u Zemljinoj atmosferi ne izazivajući nikakvu štetu.