Naučnici napravili elektronski jezik sa "čulom" ukusa

Španski naučnici razvili su elektronski jezik koji je u stanju da razlikuje vrste piva, što je, smatraju oni, prva etapa u proizvodnji robota sa "čulom" ukusa.

Prototip "pivskog jezika", koji je predstavljen u naučnom časopisu "Food Chemistry", ima 82 odsto uspeha u prepoznavanju piva.

Napravljen po uzoru na ljudski jezik i njegove ultra osetljive papile, elektronski uređaj sastoji se od 21 elektrode koje reaguju na različite hemijske sastojke, poput amonijuma, natrijuma, nitrata i hlorida, objasnio je Manuel del Valje, hemičar na Autonomnom univerzitetu u Barseloni.

Zahvaljujući kompjuterskoj analizi, uređaj španskih istraživača može da razlikuje glavne vrste piva: crno, lager, malt, pils, alzaško, bezalkoholno, i to sa 81,9 odsto uspešnosti.

Veštački organ, međutim, nije u stanju da prepozna pića za koja nije programiran.

"Ovaj uređaj će jednog dana omogućiti robotima da poseduju čulo ukusa, a možda će u potpunosti zameniti degustatore u prehrambenoj industriji kako bi se poboljšao kvalitet i pouzdanost proizvoda namenjenih ishrani", napomenuo je Del Valje.

Egiptu vraćena ukradena statua Ramzesa II

Statua stara 3.400 godina koja prikazuje glavu Ramzesa II, vraćena je iz Švajcarske u Egipat, nakon što je ukradena i prokrijumčarena iz zemlje pre više od tri decenije.

Mesec će dobiti svoju vremensku zonu

Bela kuća objavila je memorandum u kojem traži od američke svemirske agencije NASA da uspostavi novi standard za lunarne vremenske prilike do 2026. godine.