Matriks 21. veka
Film koji se gleda otvorenih usta i otvorenog uma
Svaka čast Kristoferu Nolanu, režiseru blokbastera "Početak"“. Nije lako ne grešiti, a svaki njegov film je bolji od prethodnog.
"Memento", "Prestiž"... A da ne pominjemo "Mračnog viteza", koji ne samo da je doneo Hitu Ledžeru posthumnog Oskara, već je i sa pravom nazivan najkul filmom 2008. godine. Sa "Početkom", Nolan je u formi kao nikada ranije - sa pravim budžetom i bez posebnih zadrški od strane studija, on snima pravo remek-delo i ako mene pitate, najkul film 2010. godine.
Zvezdanu glumačku postavu predvodi Leonardo DiKaprio u ulozi Doma, koji sa svojim saradnikom Arturom (Džozef Gordon Levit) ulazi u snove svojih žrtava i baza kroz njih dok ne nađe razne vredne informacije koje bi se mogle unovčiti. Njih unajmljuje biznismen Saito (Ken Vatanabe), a sve u cilju obrnute misije - usađivanje ideje u um žrtve (Silijan Marfi), kako bi ovaj uništio očevu imperiju. Za ovaj zadatak, Leonardo okuplja dodatnu ekipu, na čelu sa mladom studentkinjom Arijadne (Elen Pejdž). Glavna prepreka ovom teškom zadatku je otelotvorena u liku Domove misteriozne supruge Mal (Marion Kotijar), koja se uvek pojavi u pravi čas da bi im otežala posao.
"Početak" se od početka do kraja gleda otvorenih usta i otvorenog uma. Neverovatno detaljni i često komplikovani scenario (još jedno Nolanovo maslo) ostavlja mnoga pitanja otvorena. Još od "Matriksa" se ne sećam filma u kom su impresivni specijalni efekti iskorišćeni kako bi služili priči, a ne obrnuto. U trenutku kada vidite Pariz kako se prelama oko svoje ose i obrće se (ako ne možete to da zamislite, pogledate trejler), zaboravićete da se nalazite u "Jadranu" i da gledate film. Nolan je dovoljno pametan da u središte filma stavi i ljudsku komponentu, u vidu ljubavi Doma i Mal.
Možda najbolji deo filma sačinjava odlična glumačka postava. Leonardo DiKaprio je standardno odličan (hejteri neka se smire) i njegova karijera je, retrospektivno gledano, zaista vredna poštovanja. Silijan Marfi i Ken Vatanabe su donekle i neiskorišćeni, a Džozef Gordon Levit je dug put prevalio od "Trećeg kamena od Sunca". Ipak, dame kradu sve scene. Elen Pejdž, moja omiljena Kanađanka, je duhovita i iskrena u manjoj ulozi arhitekte snova, a Marion Kotijar je seksi i opasna baš kao što bi jedna besna bivša supruga i trebalo da bude.
Ne završava se Nolanova filozofija samo na nivou priče. Ideja je, poručuje on, najdragocenija stvar 21. veka. Ideje se kradu, idejama se manipuliše. Ideje mogu da spasu naše najdraže, a mogu i da unište mnogo toga. Idejama se ne valja igrati. Ali dobra ideja bi bila da odete i pogledate "Početak".
Komentari 4
Milena
spektator
Pera
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar