
Poznata čokolada u Nemačkoj odnela titulu za najveću obmanu potrošača

Čokolada "Alpsko mleko" sada teži 90 grama umesto ranijih 100, dok je cena povećana sa 1,49 na 1,99 evra, piše nemački Welt.
Ambalaža je ostala ista, pa većina kupaca promenu ni ne primeti.
To znači da je čokolada smanjena, a poskupela je čak 50 odsto, što je jasan primer taktike koju potrošačke organizacije nazivaju "shrinkflation" - skriveno poskupljenje kroz smanjenje sadržaja proizvoda, navela je pomenuta medijska kuća.
Odluku o nagradi donelo je više od 58.000 ljudi koji su glasali preko interneta, a Milka je pobedila sa najviše glasova - 34 odsto.
Proizvođač "Mondelez" kaže da je do promena došlo zbog "drastičnog rasta troškova proizvodnje", posebno cene kakaa.
Međutim, "Foodwatch" navodi da je prosečna cena čokolade u Nemačkoj porasla samo osam odsto od početka godine, dok je Milka poskupela i do 64 odsto.
Pored Milke, u finalu za tu negativnu nagradu bili su i drugi proizvodi: ledeni čaj influenserke Širin Dejvid (DirTea Glow), margarin Rama, čokoladica za menstrualne bolove (MenstruChocbar) i norveški losos brenda "Fish Tales".
Potrošačke organizacije traže od nemačke vlade da uvede jasna pravila, kao što već postoji u Francuskoj i Mađarskoj, da trgovci moraju posebno da označe proizvode koji su smanjeni, a poskupeli.
Komentari 3
pera
Bux
realno
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar