Menu 021

Stanovnici ostrva Kitava imaju posebnu ishrani i nemaju akne

Malo, tropsko ostvo, kristalno čista voda, riba, sveže voće i povrće - tako izgleda Kitava, mesto na području Papue Nove Gvineje.
Život 25.02.2017. | 16:37
Ono je poznato po zdravoj ishrani njegovih stanovnika koji od toga imaju ogromnu korist - kardiovaskularni problem svedeni su na minimum, demencija takođe, retko pate od dijabetesa i – nemaju akne.
 
Doktor Stafan Lindeberg je jedan od prvih koji je uočio medicinske prednosti ovakve ishrane. Ona je, pre svega, lagana, jednostavna, puna svežih namirnica koje se uopšte ne obrađuju. 
 
"Primetili smo da genetika kod ovih ljudi nije presudna za ovakve efekte po zdravlje. Istraživali smo i uočili da je ipak ključna ishrana. To je naš zaključak", rekao je dr Lindeberg. 
 
Ono što je zanimljivo žitelji Kitave nisu preterano aktivni, tako da se ne može reći ni da aktivan stil života može uticati na ovakve dobrobiti.
 
Dve najčešće namirnice na meniju stanovnika ovog ostrva su kokos i riba.
 
Kokos 
 
Kokos ima veoma zapaženu ulogu u ishrani Kitavanaca. Koriste ga u svim oblicima: svežeg, piju kokosovu vodu, a ulje koriste za pripremu hrane. 
 
Kokos često koriste sportisti kao snažan izvor energije. On poboljšava izdržljivost. Izuzetno je zdrav za srce i koristan za normalan rad štitaste žlezde. Pomaže u izlučivanju insulina i boljem iskorišćavanju glukoze u krvi. 
 
Na taj način smanjuje rizik za nastanak dijabetesa. Zbog velike količine kalcijuma i magnezijuma, pomaže razvoju zdravih zuba i snažnih kostiju, usporava pojavu osteoporoze. Ublažava upalna stanja, podstiče regeneraciju i brže zarastanje povređenih tkiva.
 
Riba 
 
Riba je višestruko korisna za organizam. Ne samo što sadrži višestruko nezasićene masnoće, dragocene saveznike za prevenciju kardiovaskularnih bolesti, borbu protiv stresa i poboljšanje koncentracije, nego predstavlja i bogat izvor mineralnih soli. 
 
Morska je riba bogata jodom, kalijumom, natrijumom i bakrom, dok slatkovodna sadrži nešto manje natrijuma i joda. Sve vrste ribe sadrže vitamine B1, B2, B6 i B12, dragocene za pravilan rad nervnog sistema. Riba je bogata i kalcijumom, ali on je uglavnom koncentrisan u ljuskama. 
 
Idealan izbor su skuša, losos, haringa.
Autor: B92/ foto: Pixabay

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest