Tehnički pregled vozila će nadgledati sistem poput "Velikog brata"

Poslanici Narodne skupštine sutra, 22. marta bi trebalo da usvoje izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja koji predviđa strože uslove za utvrđivanje tehničke ispravnosti automobila.
Jedna od najvećih novina koju predviđuju izmene Zakona, prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, jeste da svaka stanica za tehnički pregled mora da ima opremu za video nadzor, odnosno za snimanje kompletnog tehničkog pregleda.
 
"Radionice tehničkih pregleda moraće da imaju i dobru internet vezu sa jedinicom MUP-a, tako da praktično uvodimo 'sistem Velikog brata' kada su u pitanju tehnički pregledi", objašnjava Okanović.
 
Dodaje da je razlog za to što su se do sada uverenja o tehničkoj ispravnosti dobijala i bez dovoženja vozila na tehnički pregled.
 
"Ne možemo da zatvaramo oči i da ne vidimo ono što svi vide. Uočavamo i na ulicama određeni broj vozila za koja se i sami zapitamo 'ko je ovo pustio da dobije tehničku ispravnost'", ukazuje Okanović.
 
Predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP) Vladimir Marinković smatra da uvođenje video nadzora na linijama tehničkog pregleda predstavlja najbitniju promenu za tehničke preglede i smatra da će izmenama Zakona tehnički pregled prvi put posle dvadesetak godina ponovo dobiti na svrsi i važnosti koju je trebalo da ima i do sada.
 
On objašnjava da video nadzor neće odmah po usvajanju zakona biti obavezan, i da će će u prvoj fazi biti uvedeno fotografisanje tehničkog pregleda, jer, navodi, neće biti lako za kratko vreme iz "nesistema uspostaviti sistem", a vlasnici servisa za tehničke preglede imaće rok od tri godine da primene sve odredbe Zakona.
 
Naime, kako objašnjava posle usvajanja Zakona biće usvojen i novi Pravilnik o linijama tehničkog pregleda koji će doneti prve veća promene u odnosu na važeći iz 1984. Marinković skreće pažnju na to da izmena Zakona definiše i minimalno vreme pregleda vozila na tehičkom pregledu, koje za putničko vozilo iznosi 35 minuta, a za teretno od 55 do 60 minuta.
 
"To će sprečiti površnost pregleda, ali će napraviti i ravnomernu disperziju po linijama tehničkog pregleda, tako da će sve linije tehničkog pregleda imati dovoljno posla. Nećemo doći u situaciju da jedna linija ima 10.000 pregleda godišnje, a druga 1000", navodi Marinković.
 
Izmene zakona uvode sada i obavezu da i putnička vozila starija od 15 godina moraju dva puta godišnje na tehnički pregled.
 
Marinković kaže da nije upoznat sa tim da li će cena tehničkog pregleda za vlasnike vozila koji moraju na pregled dva puta godišnje biti prilagođena, a upućuje na to da će cenu tehničkog pregleda utvrditi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, kako minimalnu, tako i maksimalnu.
 
Dosadašnja cena tehničkog pregleda bila je od 1.500 do 2.000 dinara za putničko, a za teretno dva puta skuplje. Podsetimo i na to da je prethodno pisano da više neće biti besplatnih tehničkih pregleda, o čemu možete da čitate OVDE.
 
Neke od novina koje donose izmene Zakona su i licenciranje i obuka radnika na linijama kako bi mogli da pregledaju automobile sa novim tehnologijama, kao i centralizacija podataka sa linije tehničkog pregleda i stvaranje baze podataka o svim vozilima u Srbiji koja je bitna za Vladu Srbije i sva njena ministarstva.
  • Nervirach

    22.03.2018 07:21
    Slayem se sa Sabeom tako da ako bas hoce da se igraju bezbednosti onda treba uvesti i obavezan izvestaj psihologa za vozace cija su kola mladja od 5 godina, ajd moze i 10. To je kriticna grupa za koju ne vaze pravila i cime ugrozavaju ostale ucesnike. Ali ta grupa se ne dira, a jos se i neguje kao pelcer.
  • Lukaloco

    22.03.2018 04:00
    Rijaliti država
    Narode moj mili,
    Odaaavno je nama sve po sistemu "Veliki Brat", "Parovi", "Zadruga", "Farma"... Da stisnemo zube i samo hrabro!
    P.S.
    Ovaj sistem u Sloveniji funkcioniše već 10g. Zahvaljujući mentalitetu a ne tehnici!
  • Sabe

    21.03.2018 22:18
    Nikad nisam procitao da se neki udes desio zbog tehnicki neispravnog vozila uglavnom tatin sin, alkohol, droga, prebrza voznja. Sta se moze videti na kamerama osim da je vozilo uslo u prostoriju? Verovatno ce morati i kamere da budu odobrene od strane komitet a to kosta. I sitnim slovima "licenciranje" radnika. Otimacina ko i sve drugo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija