FOTO: Bilbord na kojem žena traži paora jer je "spremna da rađa"

Bilbord diskriminatornog sadržaja viđen je na nekoliko lokacija u Vojvodini, a na kojem devojka plave kose poručuje da "traži paora", te da je "spremna da rađa".
Bilbord diskriminatornog sadržaja viđen je na nekoliko lokacija u Vojvodini, a na kojem devojka plave kose poručuje da "traži paora", te da je "spremna da rađa".

"Tražim paora! Zlatokosa, iz dobre porodice, zdrava i snažna, spremna da rađa", navodi se na reklami za "vrhunsku sortu pšenice". Bilbord je izazvao brojne reakcije u javnosti, a danas i poverenice za zaštitu ravnopravnosti Brankice Janković, koja je osudila reklamu kao krajnje neprimerenu i uvredljivu.

Tom reklamom se, kako kaže poverenica, poljoprivredni proizvod na omalovažavajući način dovodi u vezu sa ženama.

"Sadržaj u kome se se žena svodi na objekat, uz stereotip da je njena jedina svrha da rađa, duboko je diskriminatoran, vređa dostojanstvo žene i grubo podržava predrasude o neravnopravnosti žena. Promovisanje ovakvih patrijarhalnih modela, prema kojima je za ženu važno da je iz dobre porodice, zdrava, snažna i spremna da rađa, duboko se kosi sa domaćim antidiskriminacionim propisima i zakonodavstvom. Umesto da se suzbijaju, na ovaj način se podržavaju rodni stereotipi kojima se žene omalovažavaju", navodi Jankovićeva.

Ona traži od svih koji oblikuju javni život u Srbiji, među kojima su i kompanije i marketinške agencije, da poštuju propise i profesionalne standarde i da se uzdrže od uvredljivih, seksističkih i diskriminatorskih sadržaja, a da svoju kreativnost izraze na primeren način, poštujući dostojanstvo žene.

Poverenica dodaje da je povodom ovog slučaja podneta pritužba i da će se po njoj postupati u zakonom propisanom roku.

  • Limanka

    06.10.2015 23:02
    Još malo o ovoj reklami...i nekoj drugoj...
    Joj, što su se neki zadrti mozgovi uskopistili oko odlično urađene reklame! Ti isti "veliki dušebrižnici" verovatno otpadaju gledaju razne rialiti programe u kojima se svi ljudi, zbog novca, toliko omalovažavaju da je to jednostavno neopisivo.
    Kada je "zaštitnica" već toliko brižna u vezi ove reklame za sortu pšenice, što ne preduzme nešto vezano za najnoviju reklamu za "Nectar": ono kada žena objavljuje svima da je trudna pa se raduju komšije, vozači, mačke, majmuni, radnice u fabrici, čak i astronaut! jer je-žena trudna! Po mom mišljenju, potpuno omalovažena žena i potpuno pogrešna promocija akcije za pomoć porodilištima a vezano za problem veštačke oplodnje!
  • frank

    06.10.2015 08:15
    !
    Prema razlicitim polovima se ne moze postupati isto, jer su polovi jednostavno razliciti, kao i njihove sposobnosti i uloge u prirodi. Posto zene ne mogu da se pohvale kvalitetima u obavljanju teskih fizickih poslova (obrade zemlje, zidanjem objekata i mostogradnjom, asfaltiranjem puteva, raznim industrijama, stolarijom, itd), reklama je upotrebljena da se u ocima muskaraca zena prikaze u dobrom svetlu, sa svojim najvecim kvalitetima. Zastitnicu realnost pogadja, pa pokusava da je zamaskira diskriminacijom.
  • Ja

    06.10.2015 07:44
    a Farma????
    A pink predstavio čak 3 kanala. Farma 1,2 i 3 da može pošten narod da gleda one bahanalije, onu sodomu i gomoru da gleda iz svih uglova. Nije li ono popnižavanje žena, da im plaćaju da se onako ponašaju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina