Saveti za zimsku vožnju bicikla

Ukoliko vam vožnja bicikla tokom cele godine ne deluje kao sumanuta ideja, ako vam malo snega i zime ne smetaju da uživate u vožnji svog omiljenog prevoznog sredstva, čekaju vas prazne biciklističke staze i mnogo uživanja.

Ukoliko vam vožnja bicikla tokom cele godine ne deluje kao sumanuta ideja, ako vam malo snega i zime ne smetaju da uživate u vožnji svog omiljenog prevoznog sredstva, čekaju vas prazne biciklističke staze i mnogo uživanja.

Osim toga treba da imate na umu i nekoliko stvari koje ovo olakšavaju.


1.  Obucite se - Ukoliko se niste dovoljno obukli ili ste se previše "natrontali", smrznućete se ili prokuvati u zavisnosti od kombinacije. Ono od čega se zebe na biciklu je vetar, pa ukoliko treba da stignete na posao pristojno obučeni, možda nije loše da razmislite o nekoj windstoper odeći koju možete obući preko omiljenog sakoa, kaputa, džempera. Po kišnom vremenu zgodno dođu široke kabanice koje mogu da se prebace preko kormana, te kompletno ostajete suvi. Takođe, ukoliko pada kiša, vožnja bicikla sa kišobranom možda nije glamurozna, ali je više nego izvodljiva.

2. Osvetlite se - Zimi mnogo ranije pada mrak, te će vam se češće dešavati da ujutru po mraku idete na posao ili se popodne sa istog po mraku vraćate. Osim toga, čak i u toku dana nije loše držati upaljene treptalice jer se vozači u ovom periodu odviknu od prisustva biciklista u saobraćaju.

3. Ozvučite se - Ne, ovo ne znači da treba da ponesete zvučnike na paktregeru (mada ovo možda i nije loša ideja), ali potreba da imate jedno, dva pa čak i tri zvonceta uopšte nije daleko od suvišne. Osim što po zimi zvonca, pa i ostali delovi bicikla, umeju da zataje, koncentracija pešaka na biciklističkim stazama se uvećava sa smanjenjem broja biciklista na istim, te je zvonjenje mnogo učestalije nego leti. Dva zvonceta i trubica završavaju većinu vrsta pešaka na biciklističkim stazama.

4. Stavite blatobrane na bicikl - Iako štrafta na leđima sastavljena od kombinacije blata, soli i snega možda deluje kao modni detalj, ipak treba u pristojnom izdanju stići na odredište.

5. Redovno podmazujte lanac - So i bljuzgavica je ono što lanac od bicikla ne voli, te pokušajte barem jednom mesečno da stavite malo ulja na lanac da ne bi zarđao. Takođe, ukoliko ste u mogućnosti, operite bicikl bar jednom u toku zime i pred početak prolećne sezone (ovo se naročito odnosi na čelične ramove i felne koji od prevelike količine soli na stazama češće korodiraju, što može dovesti do pucanja). Takođe, ne bi bilo loše podmazati malo i sajle od kočnica i menjača, produžićete im rok trajanja, a i kočenje i menjanje brzina će ići lakše.

6. Spustite pritisak u gumama - Niži pritisak u gumama omogućava veću gaznu površinu gume, što omogućava veću stabilnost bicikla, naročito po snegu. Naravno, ovo može uticati na brzinu, ali svakako je pametno zimi malo i usporiti zbog slabije vidljivosti biciklista.

Generalno, ništa navedenog nije "Sveto slovo", ali su prosto izvedeni iz iskustva i godina vožnje bicikla u urbanim uslovima u zimskom periodu. Preporuka je da se koriste biciklističke staze (ukoliko nije nabacan sneg na njih), iz čisto zakonskih razloga, jer ste u slučaju bilo kakvog udesa u mnogo boljoj poziciji pred zakonom nego da ste vozili po kolovozu pored kojeg postoji biciklistička staza.

Šal, kapa i rukavice, svetla i povećana doza opreza u saobraćaju, mogu učiniti da celu zimu provedete na dva točka, bez potrebe da se gurate u autobusu ili čekate na semafore zaglavljeni u saobraćaju.

  • 04.11.2014 23:10
    jova limanac
    Očigledno niste čitali zakon i prateće pravilnike pažljivo, jer je predviđeno isključivo žuto trepćuće svetlo kojim se obeleževaju određene kategorije vozila, radovi na putu i sl., kao i crveno i plavo trepćuće na vozilima posebne namene (policija, vatrogasci, hitne službe itd.). Nikakvo belo i crveno trepćuće se ne spominje za osvetljavanje i obeležavanje vozila, i ako ste nekad vozili iza bicikliste koji ima upaljeno trepćuće svetlo, u mnogim situacijama kao i da ga nema...
  • Biciklista zimski

    03.11.2014 13:33
    Ummm, Jovo, treptalice mogu i da ne trepću pa ih i dalje zovemo treptalice zar ne?
    A zakonom su predviđena svetla, napred belo, pozadi crveno, o treptanju ili netreptanju ne kaže ništa... Više volim i trepćućeg biciklistu, nego neosvetljenog.

  • miki21

    03.11.2014 09:11
    trepće
    Trepćuće svetlo i pomaže na taj način da privuče pažnju. Čudno da kao vozač niste zapazili da već bar 30% automobila u Novom Sadu ima ugrađene Xenon sijalice, u standardne farove, koji su i optički neodgovarajući, a i nemaju brisače, a posledica je zaslepljujuća bela svetlost, a osvetljenost druma slabija. Sitno treptanje naših biciklista je odmor za oči, spram ovih nes(a)vesnih siledžija. Kako li su prošli tehnički pregled i meri li to neko? Živelo treptanje od cca 2W koje ne može, normalno, dobacivati kao auto far, te privlači pažnju, po mojoj oceni zaista bezazlenim treptanjem. Opasno je kada su biciklisti neosvetljeni, neobeleženi, a mrak je. Živeli Kinezi. Da nije njih naši biciklisti bi i dalje bili opasnost na putu i po sebe i po druge : )

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti