Hotel za mrtve u Japanu

Na prvi pogled hotel "Lastel" u predgrađu Tokija, Jokohami, izgleda kao i svi drugi koji nude umornim putnicima ili zaljubljenim ljubavnicima prenoćište, međutim, sivobela zgrada Lastela sa cvetnim prozorima je "hotel za preminule".

Na prvi pogled hotel "Lastel" u predgrađu Tokija, Jokohami, izgleda kao i svi drugi koji nude umornim putnicima ili zaljubljenim ljubavnicima prenoćište, međutim, sivobela zgrada Lastela sa cvetnim prozorima je "hotel za preminule".

Oni koji su ostali bez člana porodice, mogu da, dok čekaju red u prepunim gradskim krematorijumima, svog preminulog rođaka ostave u Lastelu, prenela je agencija Rojters.
Naime, Lastel raspolaže sa 18 frižidera-mrtvačnica, a cena po danu iznosi 157 dolara (12.000 jena).

Prijatelji i rodbina koja žele da odaju poslednju poštu preminulom mogu da dođu i to učine u "Lastelu". Ukoliko se desi da neko "zaluta" tražeći za sebe smeštaj u "Lastelu", osoblje mu ljubazno objasni da oni imaju "samo hladne sobe", kaže vlasnik hotela Teramura (71).

U Jokohami se u proseku na kremaciju čeka po četiri dana, te su hoteli poput "Lastela" više nego traženi.
"U suprotnom, ljudi moraju da čuvaju tela preminulih kod kuća, u kojima nema dovoljno prostora ni uslova", naglasio je Teramura.

U Japanu je prošle godine preminulo 1,2 miliona ljudi, a godišnja stopa smrtnosti iznosi 0,95 u poređenju sa 0,84 odsto u SAD.

U proseku svake godine umre 23.000 ljudi više nego prethodne, a prema procenama u 2040. godini preminuće 1,66 miliona ljudi.

Pošto je stopa smrtnosti u porastu i pogrebna industrija je u porastu.

Uprkos ekonomskim nedaćama u poslednje dve decenije, Japanci i dalje u proseku troše 1,2 miliona jena na cveće, urne, kovčege i ostale pogrebne usluge.

Godišnje se na pogrebne usluge potroši čak 21 milijarda dolara, odnosno dva puta više nego što Amerikanci godišnje potroše na sahrane.

U Japanu je lako otpočeti posao u industriji pogrebnih usluga, pošto nikakve licence i kvalifikacije nisu neophodne. Svako ko poželi da vodi firmu za pogrebne usluge treba da ima samo kancelariju i telefon, cveće i kovčege je lako naručiti, a takođe, sale za pogrebne obrede i sveštenike treba samo iznajmiti.

U SAD, međutim, većina pogrebnih preduzetnika mora da prođe obuku od tri godine i period šegrtovanja pre dodeljivanja licence.
Istraživački institut Jano u Tokiju predvideo je da će tržište pogrebnih usluga vredeti 1,96 biliona jena do 2015. godine.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja