Ruski vozovi stižu u Srbiju

Prvi, od ukupno 12 kupljenih, ruskih dizel-motornih vozova biće isporučen "Železnicama Srbije" do kraja septembra.

Prvi, od ukupno 12 kupljenih, ruskih dizel-motornih vozova biće isporučen "Železnicama Srbije" do kraja septembra. Tako će konačno, posle čak tri decenije, prvi put srpskim prugama saobraćati nova putnička kompozicija, pišu Novosti. List navodi da još nije precizno utvrđeno na kojim prugama će saobraćati ovi vozovi.

Ruski partner isporučivaće preostale vozove sukcesivno do kraja 2012. godine. Ali ti vozovi, namenjeni lokalnom i regionalnom saobraćaju, na neelektrificiranim prugama neće moći da razviju svoju maksimalnu brzinu od 120 kilometara na sat zbog takozvanih laganih vožnji, koje su železnice uvele na dve trećine svoje mreže.

"Železnice Srbije" i ruska kompanija "Metrovagonmaš" potpisali su prošle godine ugovore o kupovini dvanaest novih dizel motornih vozova, iz kredita međunarodne železničke banke "Eurofime" od 43 miliona švajcarskih franaka. Cena jednog novog dizel-motornog voza je oko 3,4 miliona švajcaraca, s tim da će biti isporučeni i rezervni delovi, alat i oprema za održavanje, potrošni materijal i dokumentacija u vrednosti od oko 2,5 miliona franaka.

Vozovi su dvodelni sa 120 mesta za sedenje. Opremljeni su savremenim sistemom klimatizacije, ventilacije i grejanja, kao i sistemom za upravljanje, kontrolu i dijagnostiku. Glavne komponente proizvode svetski poznati proizvođači. Opremljeni su savremenom audio-vizuelnom opremom za obaveštavanje putnika i imaće unutrašnji video-nadzor, unutrašnji i spoljni displej, ozvučenje.

Bez maksimalne brzine

Nedovoljno ulaganje u održavanje pruga dovelo je do lošeg stanja železničke infrastrukture. Tako danas vozovi na dve trećine srpskih pruga saobraćaju brzinom manjom od 60 kilometara na sat.

"Železnice Srbije" su prinuđene da uvode takozvane lagane vožnje, kako bi smanjenjem dopuštenih brzina vozova prioritetno očuvale bezbednost saobraćaja. Na prugama su na više od 330 deonica uvedene lagane vožnje, u dužini od oko 650 kilometara. Samo za sanaciju tih deonica potrebno je oko 150 miliona evra.

  • Lalla

    16.08.2011 10:33
    nigde ne pise..
    Nigde se ne moze procitati;
    zna li se; jeli bio raspisan tender...
    ko je sve dao ponude....
    da nije opet Baba Jula,Marko Gajbica i ostala familija......pa preko SPS-a!!!!!!!!!!!!!!!
    Druze Tito,skrenusmo sa puta
    Sad nas je@ i Kurta i Murta!!!!!!!......
  • donat

    16.08.2011 09:28
    ..
    Ne znam zasto al plasim se
  • Goran

    16.08.2011 09:22
    "lagana voznja"
    Mogli su onda da kupe ovakve vozove za "laganu voznju"

    http://www.moneymachines.com/train_orientexpress2.jpg

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija