Farovi koji prate pogled vozača
Novi sistem će koristiti kameru sa infracrvenim senzorima i foto-diodama, koja skenira oči vozača preko 50 puta u sekundi u noćnoj vožnji. Uz pomoć informacija o tome gde je usmeren pogled vozača, sistem prilagođava položaj farova kako po vertikalnoj, tako i po horizontalnoj osi.
Prilikom konstruisanja novih farova inženjeri su morali da reše problem prirodne tendencije oka da naglo menja fokus sa jednog na drugi objekat, zbog čega bi inače i svetlosni zrak koji prati pogled "skakutao" tamo-amo.
Kako bi sprečili nagle promjene položaja svetala, "Opelovi" stručnjaci su razvili specijalni algoritam koji garantuje fina pomeranja i prilagođavanja svetlosnog zraka.
"Radili smo na ovom konceptu oko dve godine", izjavio je Ingolf Šnajder, direktor za svetlosne tehnologije u kompaniji "Opel". "Što smo više shvatali prednosti farova koji prate pogled vozača, postizali smo intezivniji napredak na tom polju", dodao je on.
I dok je ova tehnologija još u razvoju i daleko od praktične upotrebe, "Opel" je potvrdio da su završena testiranja njihovih "LED matrix" farova i da će početi da ih ugrađuje u serijske modele u roku od 18 meseci.
Ovi farovi omogućavaju bolju osvetljenost puta ispred automobila zahvaljujući kameri koja detektuje vozila koja nailaze iz suprotnog smera ili se kreću ispred automobila u istom smeru. Kada primeti drugi automobil, sistem pojedinačno podešava svetlosne diode koje obasjavaju put kako bi se sprečilo zaslepljivanje njegovog vozača.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar