Okanović: Mesto tragedije nepropisno obeleženo

Stručni tim Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, Komiteta za bezbednost saobraćaja i Auto-moto saveza Srbije utvrdio je da nije bilo odgovarajuće signalizacije na mestu autoputa Novi Sad-Beograd, na kom su se 22. i 23. februara dogodile saobraćajne nesreće u kojima je jedna osoba poginula a tri povređene.
Stručni tim Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, Komiteta za bezbednost saobraćaja i Auto-moto saveza Srbije utvrdio je da nije bilo odgovarajuće signalizacije na mestu autoputa Novi Sad-Beograd, na kom su se 22. i 23. februara dogodile saobraćajne nesreće u kojima je jedna osoba poginula a tri povređene.

"Dan nakon druge nesreće izašli smo na lice mesta i konstatovali da signalizacija nije odgovarajuća i da su postavljeni betonski stubovi veoma opasni za vozače i putnike i nisu na odgovarajući način obeleženi, što je možda i osnovni uzrok tragedija koje su se desile", rekao je za Radio 021 predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

Prema njegovim rečima, veoma je zabrinjavajuće to što su betonski elementi za buduće naplatne rampe postavljeni još pre više godina, jer to govori da nije postojala volja kod nadležnih da se mesto propisno obeleži. "Sve ovo govori da neko nije hteo i nije imao volju da obezbedi uslove za bezbedno odvijanje saobraćaja. Najbolji primer za to je da je strana puta gde su se dogodile tragedije juče obeležena dodatnom signalizacijom, ali je sa druge strane puta isto takvo mesto ostalo neobeleženo", rekao je Okanović i ocenio da ispada da u Putevima Srbije smatraju da nešto treba menjati tek posle nečije pogibije.

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da bi javni tužilac u Novom Sadu sada trebalo da pokrene postupak protiv odgovornih u Putevima Srbije zbog propusta u održavanju autoputa Novi Sad - Beograd, jer ne bi bilo dobro da se sve završi konstatacijom da su vozači krivi zbog neprilagođene brzine.

Okanović je podsetio i da od stupanja na snagu novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Putevi Srbije imaju zakonsku obavezu da nakon svake saobraćane nesreće urade dubinsku analizu i uz pomoć nezavisne komisije utvrde da li je možda put doprineo težini posledica saobraćane nesreće. "Od stupanja zakona na snagu 2009. godine oni to nisu uradili nijednom", zaključio je Okanović.

  • sava lalić

    28.02.2013 10:08
    ne, nije
    mesto nije nepropisno obeleženo, već je kako treba. glavni problem nije tu, već što masa tuda vozi prebrzo i ne uspe da ukoči. ima znak za ograničenje brzine 300 m ranije, ali vozači ga ne poštuju. u celoj evropi se tako obeležavaju kućice. zato, kada ne bi svako sedao za volan, ne bi ni žrtava toliko bilo.
  • Hanguber

    28.02.2013 07:54
    Jezivo
    Svidja mi se sto svi nadlezni pametani dolaze da pogledaju ili ti konstatuju kako je sve u redu po danu. Niko od njih nije prolazio tuda po mraku i po kisi da se uvere kako je sve po zakonu. Oni bi trebalo da odu na pregled i ponovo u skole ako dasada nisu nista naucili ili ih je bas briga a placeni da obavljaju svoj posao. Tuzno je sta sve proalazi u ovoj malog drzavici
  • 27.02.2013 21:43
    da li je ova barikada dobila upotrebnu dozvolu? ako jeste onda krivicni postupak protiv lica koje je / koja su dali upotrebnu dozvolu. moze da pogresi planer, moze i izvodjac ali tehnicka komisijaje morala znati da betonski blokovi nemaju sta da traze na autoputu kao i da to mesto treba biti dobro osvetljeno. njih, drobnjaka i mrku zajedno na kopanje onog kanala do grcke.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti