Deo od 300.000 polovnjaka koje Nemačka ne želi možda završi u Srbiji

Zabrana vožnje dizelaša u velikim gradovima u Nemačkoj moglo bi da se odrazi na srpsko tržište dolaskom gotovo 300.000 polovnih automobila.
Kako bi što više zaštitili životnu sredinu u Švajcarskoj najavljuju zabranu registracije dizelaša, dok je cilj Nemačke da u gradovima smanji emisiju štetnih gasova. 
 
Kako piše N1, stručnjaci tvrde da će se odluka Nemačke najviše odraziti na tržišta Balkana, Azije i Afrike i dodaju da bi u naredne tri godine oko 300.000 starih dizelaša moglo da završi u Srbiji. Drugim rečima, Srbiju će preplaviti tehnologija od koje naprednije evropske zemlje odustaju.
 
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanović navodi da ćemo voziti kola koja u ovom trenutku ne zadovoljavaju visoke zdravstvene standarde u Nemačkoj.
 
"Ali će zato u Srbiji ona biti bolja vozila nego ona koja trenutno imamo. Sve je to ekonomska kategorija, donošenje ovakvog zakona nije motivisano samo zdravstvenim problemima, jer su ta vozila postojala i pre deset godina, pa su ta vozila vožena. Motivisano je i novim ciklusom proizvodnje", objašnjava on. 
 
Međutim, član upravnog odbora Asocijacija uvoznika polovnih automobila Milan Belin kaže za Blic da je glavno pitanje kada će dizelaši biti proterani iz Nemačke.
 
"Evropska unija je već donela odluku da do 2025. godine prestane sa proizvodnjom dizel motora, ali to ne znači da će tada i prodaja biti zabranjena. Dakle, ne verujem da će dizelaši uskoro biti proterani", dodaje on. 
 
U ovom udruženju smatraju da će, kada dođe do uvoza polovnjaka, ponuda biti kvalitetnija, ali upozoravaju građane da ne bi trebalo da imaju prevelika očekivanja.
 
"Mladi automobili ne mogu da imaju tako povoljnu cenu kao što sada imaju vozila stara od 15 do 20 godina. Takođe, cena će zavisiti i od godišta, kubikaže i mnogih taksa. Poplava polovnih dizelaša ne bi trebalo da utiče na kupce novih automobila, kojih u Srbiji ima između 20.000 i 25.000", poručuju Belin za Blic.
 
Po pisanju N1, 46 odsto automobila prodatih u Nemačkoj u 2016. bili su dizelaši, dok u Srbiji oni čine 60 odsto prodatih automobila. To je, prema rečima profesora Tehnološkog fakulteta Petra Đukića, jedan od razloga zašto je Srbija jedan od najvećih zagađivača u Evropi.
 
"Mislim da svaki stanovnik Srbije emituje preko 6,2 tone ugljen-dioksida. Možda je jedini trend rasta veći u Kini i Indiji, tako nekim velikim zemljama - zagađivačima. A to će nas koštati. Ne samo zbog onoga što je princip ulaska u Evropsku uniju, kao poglavlje 27 već je i zbog toga što imamo ogromne štete, pre svega u zdravlju javnom i drugim problemima koji nastaju zbog ogromnih troškova zagađenja", zaključuje Đukić.
 
I dok se u Evropi očekuje sve veća zastupljenost električnih vozila, ona su u Srbiji čista egzotika. Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova registrovani je tek 114 vozila na električni pogon i 90 hibridnih vozila. Više o tome OVDE.
  • White Power

    18.08.2017 08:05
    @d(a)rko
    Izuzetno je interesantno kada o problematici EU raspravlja neki "Segedin-Paralija" ekspert poput tebe.
    Ne beri brige, ti u omrazenoj EU ne bi mogao ni da skidas gledj sa kible.
    U kafane ne zalazis-tako da si bezbedan.
  • White Power

    17.08.2017 20:58
    @d(a)rko
    Izuzetno je interesantno kada o problematici EU raspravlja neki "Segedin-Paralija" ekspert poput tebe.
    Ne beri brige, ti u omrazenoj EU ne bi mogao ni da skidas gledj sa kible.
    U kafane ne zalazis-tako da si bezbedan.
  • abc

    17.08.2017 18:54
    Samo polovan francuski dizelas uvezen iz Italije sa proverenih 120 000, sve ostalo je prevara!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija