Od brzih pruga nas deli 15 godina i 6 milijardi evra

Srbiji su potrebne bolje i kavlitetnije pruge na kojima će vozovi moći da se kreću najmanje 100 kilometara na sat, kaže generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković.

Srbiji su potrebne bolje i kavlitetnije pruge na kojima će vozovi moći da se kreću najmanje 100 kilometara na sat, kaže generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković. Milovan Marković je istakao da je urađena analiza pokazuje da će za izgradnju brzih pruga i modernizaciju postojećih u narednih 15 godina biti potrebno investirati pet do šest milijardi evra, a potrebno je još 2,7 milijardi evra za održavanje tih pruga.

Do sada nismo redovno planirali sredstva, nismo imali izvore, ali da bi našu mrežu od 3.900 kilometara održali u postojećem stanju, potrebno je u narednih 17 godina 2,8 milijardi evra, kazao je Marković.

On je ukazao da će za brzinu kretanja od 160 kilometa na sat biti osposobljena deonica Beograd-Novi Sad, a kreditima iz evropskih banka biće završena kompletna modernizacija te pruge.
Do tada ćemo imati i elektromotorne vozove, pa ćemo moći da poštujemo red vožnje, koji sada ponekad ne možemo, zbog oštećenja pruga, objasnio je on.

Zatim će se raditi nastavak modernizacije pruge severnog kraka Koridora 10 prema Subotici, a radi se i na pruzi od Stare pazove do granice sa Hrvatskom, prema Šidu.
Na južnom kraku od Beograda do Niša, takođe, ćemo rešiti pritanje dvokolosečne pruge, brzine do 160 kilometara na sat, najavio je Marković.

  • sremac

    03.01.2011 14:44
    lažovi-gadovi
    Sećate se kada su bile Olimpijske igre u Grčkoj i tada su rekli da će Koridor 10 biti gotov za Olimpijadu,pa su slagali.O brzim prugama je pričao i Bane Ivković dok je bio ministar,a sad su njegovi studenti ministri,pa ista priča.Nema nama leba dok Rusi ne dođu.Njima je uraditi 300 km pruge dupli kolosek,elektrifikaciju,stanice-lakše i brže nego nama uraditi onu čuvenu stanicu Prokop.Ja upitah jednog Rusa gde je grad Kostroma,a on kaže tu blizu Moskve na oko 350 km.SVE SAM VAM KAZAO O RUSIMA!
  • Starcha

    31.12.2010 06:23
    Novosadski depo
    Da treba izmestiti depo i zemljište dati likovima koji zadužuju naše unuke i od toga da prave neke megalomanske shopping mall-ove i slična sranja. Depo ili stara ražirna stanica između detelinare i Novog Naselja je jedan od najstarijih železničkih infrastrukturnih objekata u Vojvodini i kao takav je spomenik tehničke kulture i po svaku cenu treba da ostane tu gde jeste, uz naravno promenu namene, izgradanja igrališta, muzeja, galerija nekih sportskih sadržaja ili sličnog jer dosta naših najmlađih a najvažnijih sugrađanja gravitira tom delu grada, a jedino gde mogu da se igraju su prazni lokali u zgradama, jer dvorišta i igrališta nema.

    Zato molim gospodina ili gospođu B da ne DAJE zemljište nikakvim investitorima....pogotovu ako nije njegovo.
  • ne kalednarskih, već 6 svetlos

    31.12.2010 06:18
    Srpsku železnicu spasava samo privatizacija, dolazak ozbiljnog stranog investitora koji će uneti kapital. Sve ostalo je politikanstvo i demagogija.
    Medjutim to znači i departizaciju preduzeća, a onda sadašnje rukovodstvo ostaje bez posla i privilegija, što bi u takvoj situaciji za njih možda i bilo najbolje, jer bi pojedinci sigurno mogli i na službeni put....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Svađa na letu ga koštala 20.000 dolara

Britanac koji je zbog svađalačkog ponašanja primorao posadu na letu Junajted erlajnsa da preusmeri sletanje na drugu lokaciju, mora da plati više od 20.000 dolara avio-kompaniji.