Kako naplatiti grešku turističke agencije?

Turisti iz Srbije ovog leta najviše žalbi upućuju na smeštaj koji ne sadrži sve što je predviđeno programom putovanja.

Turisti iz Srbije ovog leta najviše žalbi upućuju na smeštaj koji ne sadrži sve što je predviđeno programom putovanja. Česte su žalbe za premeštaj u hotele za koje nisu platili aranžman ili, za veliku udaljenost smeštaja od plaže. Srećom, putnici imaju mogućnost da naplate sve što agencije nisu ispoštovale.

Ovakve situacije se dešavaju, a putnici, ukoliko ne nađu zajednički jezik s agencijama, imaju na raspolaganju turističku inspekciju koja može da pokrene i prekršajni postupak protiv odgovornih. Agencije su dužne da putnicima vrate novac u slučaju otkaza putovanja i da, ukoliko ne ispune ugovor, putnicima vrate razliku u ceni za neizvršene usluge.

U slučaju bilo kog odstupanja od ugovorenog programa putovanja, neophodno je da putnici u toku samog putovanja naprave pismeni prigovor predstavniku agencije i pribave dokaze za ugovorene a neizvršene usluge, jer je to osnov za ostvarivanje njihovih prava u reklamacionom postupku.

On kaže da putnici u roku od 30 dana mogu da podnesu prigovor agenciji koja je dužna da im plati razliku između ugovorene cene i cene snižene srazmerno neizvršenju usluge, u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora. Ako nema dogovora, mogu da podnesu prijavu turističkoj inspekciji. Ukoliko se u toku kontrole inspekcije putnik i agencija ne dogovore, inspektor podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Miloš Jovović iz agencije Travel lend kaže da je ova agencija za celu sezonu primila samo pet prigovora, kao i da se problemi uglavnom rešavaju bez inspekcije.

"Ako su putnici u pravu, sve se rešava na licu mesta. Ili dobiju novac, popust za sledeću sezonu... Jedno je ako su platili hotel sa pet zvezdica, a dobiju sa dve. Međutim, žalbe su uglavnom neosnovane. Ako putnici nisu pravu, ide do inspekcije. Uglavnom se sve rešava na sudu, jer ne želimo da plaćamo lovcima na besplatna letovanja", kaže Jovović.

Zbog neizvršenja usluga ili zbog toga što putnik nije isplaćen, zaprećena je kazna od 100.000 do 450.000 dinara za pravno lice, od 10.000 do 25.000 dinara za odgovorno lice i od 30.000 do 150.000 dinara za preduzetnika. Sektor turističke inspekcije dežura 24 sata na dežurnom telefonu 011/3139-686. Po svim prijavama, čak i anonimnim, postupa se po principima prioriteta, tako da kontrole počinju u roku od 48 sati.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Svađa na letu ga koštala 20.000 dolara

Britanac koji je zbog svađalačkog ponašanja primorao posadu na letu Junajted erlajnsa da preusmeri sletanje na drugu lokaciju, mora da plati više od 20.000 dolara avio-kompaniji.