Mladi najčešće ginu u saobraćajnim nesrećama

U saobraćaju najviše stradaju mladi vozači starosti od 18 do 25 godina, izjavio glavni koordinator Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju Milan Božović.
U saobraćaju najviše stradaju mladi vozači starosti od 18 do 25 godina, izjavio glavni koordinator Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju Milan Božović.

Srbija spada u zemlje koje nisu bezbedne u saobraćaju, rekao je Božović, ukazujući da u saobraćaju najviše stradaju siromašni i neobrazovani i da zemlje sa malim bruto nacionalnim dohocima i malim brojem obrazovanih ili visoko obrazovanih ljudi imaju veći broj poginulih.

Božović je naveo da su od Srbije u saobraćaju bezbednije razvijene države EU, Nemačka, Velika Britanija, Francuska, SAD, dok je Srbija medju zemljama koje imaju manji bruto nacionalni dohodak kao što su Albanija i Crna Gora. On je ukazao da postoje problemi koji su vezani i za stanje puteva i vozila, sistem upravljanja bezbednošću saobraćaja i vozače i da se procenjuje da više od 85 procenata saobraćajnih nezgoda nastaju kao posledica grešaka ljudskog faktora.

Božović je dodao da je skrenuta pažnja da su put i petlja Orlovača nebezbedni, ali da ta petlja i dalje normalno funkcioniše i da je još 2009. ili 2010. godine obavljena analiza "crnih tačaka", ali da nije primetio da se posle toga radilo na njihovoj sanaciji. Glavni koordinator Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju je kao primer naveo obilaznicu oko Šapca, prema Loznici, gde na putu pored Drine postoji opasno mesto na kojem se dogadjaju saobraćajni udesi.

  • mrva

    10.06.2014 08:50
    Verovatno u svakoj zemlji najveci procenat nastradalih u saobracaju cine ljudi uzrasta 18-25 godina. To je i logicno jer su ti vozaci ne dovoljno iskusni, ali ipak su savladali tehniku voznje (sto je delic potrebnog iskustva ucesnika u saobracaju) dovoljno da se ohrabre i pocnu da voze neobazrivo. Najgori vozaci su oni sa oko 5 god "staza", dokazano brojnim primerima. Sa druge str u tim godinama i dalje bujaju hormoni, akcenat je na zabavi i provodu, cesto i dokazivanju, i u kola se i seda najcesce da se ode na neko druzenje.

    Ovo su cinjenice koje vaze za vecinu tog uzrasta ne zavisno od geografske sirine i meridijana.

    Ali sta drzava radi da umanji apsolutan broj nastradalih? Gde je preventiva kroz adekvatno informisanje, kakva nam je signalizacija, oznake, stanje puteva uopste? Zasto se ekstremno bahati ne sankcionisu i ne uklone iz saobracaja, kakva se time poruka salje? I na kraju kakve smo drustvene vrednosti razvili kada svaki dvadesetogodisnji klipan masta samo o nekom "dobrom" autu kojim bi se folirao u drustvu, i cim mu takav dopadne saka upravo to i radi?
  • 10.06.2014 07:46
    Nekad na frontovima, sada na drumovima... Srbija baš ne ume mlade da održi u životu...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Umro Mihailo Crnobrnja

Bivši predsednik Evropskog pokreta u Srbiji, doktor ekonomskih nauka Mihailo Crnobrnja, umro je danas u 78. godini, saopštio je Evropski pokret.