Mladi najčešće ginu u saobraćajnim nesrećama
Srbija spada u zemlje koje nisu bezbedne u saobraćaju, rekao je Božović, ukazujući da u saobraćaju najviše stradaju siromašni i neobrazovani i da zemlje sa malim bruto nacionalnim dohocima i malim brojem obrazovanih ili visoko obrazovanih ljudi imaju veći broj poginulih.
Božović je naveo da su od Srbije u saobraćaju bezbednije razvijene države EU, Nemačka, Velika Britanija, Francuska, SAD, dok je Srbija medju zemljama koje imaju manji bruto nacionalni dohodak kao što su Albanija i Crna Gora. On je ukazao da postoje problemi koji su vezani i za stanje puteva i vozila, sistem upravljanja bezbednošću saobraćaja i vozače i da se procenjuje da više od 85 procenata saobraćajnih nezgoda nastaju kao posledica grešaka ljudskog faktora.
Božović je dodao da je skrenuta pažnja da su put i petlja Orlovača nebezbedni, ali da ta petlja i dalje normalno funkcioniše i da je još 2009. ili 2010. godine obavljena analiza "crnih tačaka", ali da nije primetio da se posle toga radilo na njihovoj sanaciji. Glavni koordinator Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju je kao primer naveo obilaznicu oko Šapca, prema Loznici, gde na putu pored Drine postoji opasno mesto na kojem se dogadjaju saobraćajni udesi.
Komentari 2
mrva
Ovo su cinjenice koje vaze za vecinu tog uzrasta ne zavisno od geografske sirine i meridijana.
Ali sta drzava radi da umanji apsolutan broj nastradalih? Gde je preventiva kroz adekvatno informisanje, kakva nam je signalizacija, oznake, stanje puteva uopste? Zasto se ekstremno bahati ne sankcionisu i ne uklone iz saobracaja, kakva se time poruka salje? I na kraju kakve smo drustvene vrednosti razvili kada svaki dvadesetogodisnji klipan masta samo o nekom "dobrom" autu kojim bi se folirao u drustvu, i cim mu takav dopadne saka upravo to i radi?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar