Budite originalni

U vreme krize, kada se svi bore da kako znaju i umeju pridobiju potrošače, hotelska industrija, koja poslednjih godina beleži sve manju iskorišćenost soba, prelazi na nešto novo - na koncept hotela sa stilom, u svetu poznatih pod imenom "butik hoteli".

Nije reč o hotelima sa pet zvezdica, jer ih ima i osrednjeg kvaliteta, najčešće sa tri zvezdice, ali važno je da ih osmišljavaju renomirani dizajneri i reklamiraju kao ultramoderne i stilske, sa jednom prevlađujućom bojom. Poenta je, tvrde izumitelji novog koncepta, da sobe ne budu jednolične i bez duše, već da odišu šarmom.

Hoteli sa stilom su se prvo pojavili tokom osamdesetih u SAD, da bi ubrzo potom osvojili i Evropu. "Mama Shelter" u Parizu, je bio među prvim hotelima, a drugi je bio "Čokoladni butik hotel" u Bornmutu, na južnoj obali Engleske. U ovom poslednjem, gosti mogu da uživaju u čokoladnim fontanama ili da preko vikenda učestvuju u čokoladnim radionicama. Da su hoteli sa stilom dobar posao, to su pokazali lanci "Malmaison" i "Hotel du Vin" (Vinski hoteli) koji su tokom 2007. godine uspeli da održe nivo popunjenosti soba do 79 odsto. Na nov koncept su prešli i veliki hotelski lanci poput "Interkontinentala". Odlučujući se za ime koje bi odslikavalo trenutno raspoloženje, "Interkontinental" je u decembru otvorio svoj prvi "butik hotel" izvan Amerike. Zove se "Indigo" i smešten je u blizini železničke stanice Padington u Londonu. "Videli smo šansu u otvaranju drugačijeg hotela... Naša procena se dosad pokazala ispravnom", izjavio je Rojtersu Džon Vagner, direktor "Interkontinentala" za Evropu, Bliski istok i Afriku. Cena noćenja u Interkontinatalovom "Indigu" u Londonu iznosi 160 funti (180 evra), koliko prosečno košta cena noćenja u običnim hotelima sa četiri zvezdice, pa se uprava nada da će turisiti to smatrati primamljivom ponudom.

Novom konceptu se pridružio i lanac "Marriott" koji je za dizajnera angažovao američku zvezdu Jana Šragera, čoveka koji je 1984. godine pokrenuo koncept "butik hotela" u lancu "Morgan" na aveniji Medison, u Njujorku. "Butik hoteli" Mariota, koje će dizajnirati Šrager, biće otvoreni 2010. godine u Vašingtonu, Čikagu, Los Anđelesu, Parizu i Madridu. "Sheraton" je još pre 10 godina pokrenuo lanac luksuznih "butik hotela" tipa "W" u Njujorku, a ove godine je otvorio i svoj prvi hotel sa stilom u Evropi, u Barseloni, a 2010. godine će otvoriti takva dva hotela u Londonu. I hotelski lanac "Hilton" je prošle godine angažovao dva stručnjaka iz luksuznih i "butik hotela" "Starwood" radi proširenja posla u tom sektoru. Po mišljenju analitičara Najdžela Parsona, velikim hotelskim lancima se isplati da u svoju ponudu uvrste i hotele sa stilom, da bi njihovi potrošači imali veći izbor.

Kriza menja sve, pa tako je i sa hotelima koji će na ovaj način dobiti dušu. Tako će svi koji su prinuđeni da često putuju moći da uživaju u iluziji privremenog doma umesto da čame u hladnoj, tužnoj i jednoličnoj hotelskoj sobi.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja

Svađa na letu ga koštala 20.000 dolara

Britanac koji je zbog svađalačkog ponašanja primorao posadu na letu Junajted erlajnsa da preusmeri sletanje na drugu lokaciju, mora da plati više od 20.000 dolara avio-kompaniji.