Mito i korupcija široko rasprostranjeni u Srbiji

Istraživanje o rasprostranjenosti prevara, mita i korupcija kojim su obuhvaćene zemlje Evrope, Bliskog istok, Indije i Afrike, pokazalo je da 84 odsto ispitanika iz Srbije veruje da su mito i korupcija široko rasprostranjeni u poslovanju u zemlji.

Istraživanje o rasprostranjenosti prevara, mita i korupcija kojim su obuhvaćene zemlje Evrope, Bliskog istok, Indije i Afrike, pokazalo je da 84 odsto ispitanika iz Srbije veruje da su mito i korupcija široko rasprostranjeni u poslovanju u zemlji.

U istraživanju je učestvovalo sto ispitanika iz Srbije iz različitih oblasti poslovanja, od kojih 69 odsto smatra da kompanije prikazuju finansijske rezultate boljim nego što jesu. Istraživanje je pokazalo i da je 18 odsto anketiranih naglasilo da je opravdano nuditi podsticaje poput reprezentacije i gostoprimstva u cilju dobijanja ili zadržavanja posla.

Kako je saopštila kompanija EY koja je sprovela istraživanje, rezultati u Srbiji ispod su regionalnog proseka (51 odsto), ali nešto bolje od rezultata zemalja u okruženju koje su učestvovale u istraživanju - Hrvatske i Slovenije.

Takođe, upoređivanje sa prošlogodišnjim rezultatima ukazalo je na rastuće nezadovoljstvo, kada je mišljenje da je visoko rasprostranjena korupcija imalo samo 60 odsto ispitanika u Srbiji. Prema mišljenju 82 odsto ispitanika iz Srbije, ekonomski rast je sporiji od očekivanog i to je jedan od ključnih razloga zbog kojeg njihove kompanije ne ostvaruju očekivane rezultate, što je daleko iznad proseka svih ispitanika (58 odsto).

Oko 45 odsto ispitanika u Srbiji smatra da postoje jasne mere za kršenje antikorupcijskih politika u poslovanju, dok samo 31 odsto smatra da su preduzete mere protiv onih koji su iste prekršili. Sprovedeno istraživanje obuhvatilo je 3.800 zaposlenih iz 38 zemalja u periodu od decembra 2014. do januara 2015. godine.

Srbija je treću godinu za redom uključena u to istraživanje. Kako je saopšteno, približno 33 odsto ispitanika smatra da postoji pritisak na menadžment da ostvari rast kroz širenje poslovanja na rizična tržišta, gde 61 odsto ispitanika smatra da postoji visok nivo korupcije u kompanijama. Takođe, 42 odsto ispitanika tvrdi da njihova kompanija nema antikorupcijsku politiku, ili da oni nisu upoznati s njom, kao i da 36 odsto ispitanika nije imalo antikorupcijski trening.

  • btr

    14.05.2015 17:07
    'ajde!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija